Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Tiskové zprávy 2017

S účinností od 1. 1. 2018 dochází k rozšíření kritérií pro aplikaci nespolehlivého plátce DPH.

Poplatníci mohou podat na finanční úřad současně s přihláškou k registraci DPH i přílohu dokládající výkon jejich ekonomické činnosti, případně i jiné přílohy, dokládající údaje nezbytné pro správu daně uváděné v přihlášce (například skutečné sídlo či bankovní účet). Významně tím napomohou k urychlení samotného procesu registrace k DPH.

Nejvyšší správní soud dne 13. prosince 2017 potvrdil správnost postupu Finanční správy při vydání zajišťovacích příkazů v případě společnosti KM Plus spol. s.r.o. Jedná se o definitivní rozhodnutí správních soudů v této záležitosti, proti kterému již nejsou přípustné další opravné prostředky.

Finanční správa již v předchozích zdaňovacích obdobích zavedla službu placení daně z nemovitých věcí prostřednictvím SIPO a zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí na e-mail.

K rozsudku Nejvyššího správního soudu ve věci společnosti FAU s.r.o., sp. zn. 4 Afs 140/2017, doručeného Finanční správě dne 1. 12. 2017, kterým byla zamítnuta kasační stížnost podaná Odvolacím finančním ředitelstvím proti rozsudku Krajského soudu v Ostravě ze dne 14. 6. 2017, č. j. 22 Af 9/2017-84, Finanční správa předně konstatuje, že respektuje právní závaznost daného soudního rozhodnutí, které analyzuje a po vyhodnocení právních závěrů v něm uvedených tyto promítne do své aplikační praxe.

Finanční správa ČR upozorňuje daňovou veřejnost, že posledním dnem pro příjem hotovosti v daňových pokladnách finančních úřadů a jejich územních pracovišť v roce 2017 bude středa 20. prosince. Daňové pokladny budou opět otevřeny ve středu 3. ledna 2018.

Finanční správa dnes obdržela odůvodnění rozsudku Nejvyššího správního soudu. Rozsudek nyní podrobí analýze a blíže se k němu vyjádří v průběhu příštího týdne. V tuto chvíli je zřejmé, že NSS potvrdil rozsudek krajského soudu, který se však nezabýval tím, zda se firma FAU účastnila daňového podvodu či nikoliv.

Finanční správa získala za dobročinný projekt s názvem „Pomáháme svým kolegům: 5 příběhů v roce 2016“, který proběhl ve spolupráci s Kontem Bariéry, Cenu Fóra dárců 2017 za 1. místo v kategorii Zaměstnanecká sbírka. Tento projekt měl za cíl podpořit zaměstnance Finanční správy, jejich děti a blízké, kteří mají zdravotní handicap, zdravotní omezení či se nalézají v tíživé ekonomické situaci.

Pravidlo, že do základu daně z nabytí nemovitých věcí se nezahrnuje DPH, bude Finanční správa nově aplikovat nejen na případy, kdy je poplatníkem daně převodce (nejčastěji prodávající), ale i na případy, kdy je poplatníkem daně nabyvatel (nejčastěji kupující).

Ve středu 22. listopadu se uskutečnila na půdě Vysoké školy ekonomické v Praze přednáška generálního ředitele Martina Janečka o strategii Finanční správy. Téměř třem desítkám studentů Katedry veřejných financí představil především již zavedená opatření v boji proti daňovým únikům a připravované projekty na zjednodušení správy daní.

Od nového roku již budou okruhy povinných položek formuláře kontrolního hlášení DPH dány přímo zákonem. Jedná se pouze o formální změnu, technicky ani obsahově se pro plátce DPH nic nemění.

Každý český daňový subjekt, který je součástí nadnárodní skupiny podniků, jejichž společné výnosy za celou skupinu přesahují 750 mil. EUR, musí v rámci automatické výměny informací nově podávat tzv. Ohlášení, a to prostřednictvím aplikace Elektronická podání pro Finanční správu (EPO). Ohlášení se podává nejpozději do konce účetního období, za které se sestavuje konsolidovaná účetní závěrka skupiny podniků. První Ohlášení měla být podána do 31. října 2017, pokud první vykazované účetní období končilo před tímto datem. Tuto novinku přinesla novela zákona o mezinárodní spolupráci při správě daní, tzv. Country by Country Reporting (CbCR).

Na základě provedené hloubkové analýzy dosavadní praxe a s ohledem na vývoj aktuální judikatury správních soudů připravila Finanční správa metodický pokyn, který sjednocuje, zpřesňuje a zkvalitňuje současnou praxi vydávání zajišťovacích příkazů.

V reakci na sérii reportáží o případu společnosti KM Plus spol. s.r.o. uveřejněné na Seznam Zprávy, která je další snahou o veřejnou diskreditaci postupu Finanční správy v souvislosti s problematikou zajišťovacích příkazů, jsme připravili materiál, který jasně dokazuje, že daná společnost zneužila dotaci na nákup plnících linek a byla součástí řetězového podvodu na DPH, což byly jednoznačně prokazatelné důvody k použití zajišťovacích příkazů. To ostatně potvrdily i dva rozsudky krajského soudu, dle kterých jsou zjištění Finanční správy v této záležitosti naprosto opodstatněná. Oba jsou přílohou zmíněného materiálu.

Výše úhrady za užívání prostoru umístěného přímo v budově GFŘ, který vzhledem ke své vysoké pracovní vytíženosti a vzdálenosti vlastního bydliště od pracoviště používá pan generální ředitel k občasnému přenocování, je stanovena v souladu se zákonem č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých zákonů, v platném znění (nebo pouze jen „zákonem o rozpočtových pravidlech“).

Finanční správa upozorňuje daňovou veřejnost na zveřejnění nových vzorů tiskopisů pro poplatníky s příjmy ze závislé činnosti (zaměstnance) a pro plátce daně ze závislé činnosti (zaměstnavatele). Jedná se o nový vzor tiskopisu Prohlášení poplatníka daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti (25 5457 MFin 5457 – vzor č. 26) a nový tiskopis Žádost o roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění (25 5457/B MFin 5457/B – vzor č. 1).

Finanční správa vydala Informaci k daňovému posouzení povinností poskytovatelů ubytovacích služeb prostřednictvím internetových platforem jako je například Airbnb a další. Jejím cílem je seznámit subjekty účastnící se transakcí, v rámci kterých jsou poskytovány ubytovací služby prostřednictvím internetových platforem, s jejich daňovými povinnostmi.

Novela zákona o mezinárodní spolupráci při správě daní, tzv. Country by Country Reporting (CbCR), zavádí povinnou automatickou výměnu informací podle jednotlivých zemí za nadnárodní skupiny podniků, jejichž společné výnosy za celou skupinu dosahují výše nad 750 mil. EUR.

Výchozím předpokladem pro úspěšné uplatnění odpočtu od základu daně na podporu výzkumu a vývoje je existence kvalitně zpracovaného projektu. „Zpracování projektu dle jasně stanovených podmínek je způsob, jak zabránit zneužití této podpory,“ vysvětlil Jiří Fojtík, ředitel Sekce metodiky a výkonu daní.
S cílem poplatníky daně z příjmů maximálně informovat o všech nezbytných podmínkách, které má takový projekt splňovat, vydalo Generální finanční ředitelství shrnující Informaci.
Finanční správa se bude v případech závažného podezření na riziko neodvedení daně do státního rozpočtu, při kterých je oprávněna využívat tzv. zajišťovací příkazy, řídit novým metodickým pokynem. Úprava praxe vychází z komplexní analýzy současné praxe a hodnocení jejích alternativ, kterou Finanční správě po svém nástupu do funkce zadal zpracovat ministr financí Ivan Pilný.

V návaznosti na zbavení mlčenlivosti ze strany společnosti FAU s.r.o. Finanční správa předkládá kvalifikované vyjádření k podrobnostem řízení s danou společností, které vysvětluje závažnost zjištěných skutečností a oprávněnost postupu Finanční správy v daném případě.

Finanční správa v reakci na tiskovou zprávu společnosti EUROPRINT a.s., kde společnost uvádí, že na sebe vyhlásila insolvenci kvůli zajišťovacím a exekučním příkazům Finanční správy, veřejně vyzývá tento daňový subjekt, aby zprostila správce daně zákonné povinnosti mlčenlivosti. Finanční správa se bez zproštění mlčenlivosti nemůže podrobně a kvalifikovaně vyjádřit ke konkrétnímu případu, a tím se účinně bránit veřejnému nařčení ze strany společnosti, že „zajišťovací příkazy byly neoprávněné, stejně jako následný postup Finanční správy.“

Finanční správa bude v případech, kdy je poplatníkem daně z nabytí nemovitých věcí převodce a cena sjednaná byla uhrazena včetně DPH, ve své správní praxi respektovat rozsudky Nejvyššího správního soudu. Při stanovení ceny sjednané pro účely stanovení základu daně tak bude nově vycházet z předpokladu, že její součástí není DPH.

Krajský soud v Ostravě svým rozsudkem nezpochybnil nárok Finanční správy na doměřenou daň či její postup, ale pouze se neztotožnil se současně uplatněným ručením této společnosti za jejího dodavatele.

Naznačené souvislosti s bývalým ministrem financí ohledně postupu v případu firmy FAU zásadně odmítáme jako zcela absurdní. Finanční správa pracuje zcela samostatně, a to na základě vlastní analytické činnosti, nikoliv na základě jakýchkoliv zadání. V jednotlivých daňových řízeních je striktně vázána mlčenlivostí, žádné informace třetím osobám, tedy ani ministru financí, neposkytuje. Ministr financí není oprávněn do jednotlivých případů jakkoliv zasahovat.

Poplatníci, kteří podají Přiznání k dani z příjmů fyzických osob a Přiznání k dani z nemovitých věcí jinak, než elektronicky, ačkoliv mají tuto povinnost, budou nově nejprve vyzváni k nápravě, a až pokud svou chybu nenapraví, budou pokutováni. Finanční správa aktualizovala Seznam podání, na něž se hledí jako na podání bez vady, jsou-li učiněna jinak než elektronicky, ačkoli měla být podána elektronicky.

Finanční správa zaznamenala nepříznivou situaci klientů dodavatele pokladních systémů E.E.T. One, a.s. v likvidaci, kteří aktuálně nemohou z pokladních zařízení odesílat údaje o tržbách. Vzhledem k tomu, že se jedná o situaci, kterou poplatníci sami nezavinili, ani ji nemohli svým jednáním nikterak ovlivnit ani jí předejít, je poplatníkům používajícím pro evidenci tržeb pokladní zařízení od společnosti E.E.T. One, a.s. v likvidaci, poskytnuta ze strany Finanční správy 14denní bezsankční lhůta na vyřešení problému tak, aby byli schopni tržby dále řádně evidovat.

Poskytování pracovní síly může být zatíženo podvodem na dani z přidané hodnoty. Finanční správa v daném sektoru zjistila daňové podvody odpovídající situaci, kdy obchodní korporace v pozici „agentury práce“ poskytuje pracovní sílu výrobním podnikům či obchodním korporacím, přičemž se snaží účelově vyhnout placení DPH a rovněž dalším odvodům jako dani z příjmů právnických osob či sociálnímu pojištění.

Finanční správa v prodloužené lhůtě pro podání přiznání k dani z příjmů (tj. do 3. července) eviduje za zdaňovací období roku 2016 celkem 2,64 mil. odevzdaných daňových přiznání, z toho 2,20 mil. od fyzických osob a 440 tisíc od právnických osob.
Výsledkem celostátní kontrolní akce u provozovatelů ubytoven (bytů), kteří tyto prostory pronajímají zejména příjemcům sociálních dávek na bydlení, je doměření daně z příjmů ve výši 27,2 mil. korun a snížení daňové ztráty o 11,2 mil. korun. Kontroloři během 1,5 roku prověřili více než 4 tisíce subjektů, u kterých se zajímali o vykazování příjmů z nájemného a jejich řádné zdaňování za období roku 2012 až 2016.

Modernější komunikace se státní správou a efektivnější výběr daní, který může narovnat podnikatelské prostředí. To jsou hlavní důvody, které nominovaly elektronickou evidenci tržeb mezi šestici klíčových zákonů loňského roku. V anketě Zákon roku, kterou již osmým rokem pořádá společnost Deloitte Legal, měli rozhodující hlasy zejména podnikatelé a zástupci odborné veřejnosti. Na základě jejich hlasování se EET stala druhým nejlepším zákonem roku 2016.

Dneškem se stává platným daňový balíček, který přináší výrazná zjednodušení daňového systému či nová účinnější opatření v boji proti daňovým únikům. Zákony připravené Ministerstvem financí ve spolupráci s Finanční správou tak budou účinné od 1. července 2017.
Generální ředitel Finanční správy Martin Janeček na snídani s novináři zhodnotil efekty kontrolního hlášení rok a pět měsíců po jeho zavedení a odborníci Odboru nepřímých daní na schématech popsali skutečné případy odhalení karuselových podvodů.

Odpověď generálního ředitele Martina Janečka na dopis předsedy rozpočtového výboru ze dne 17.5.2017, týkající se problematiky korunových dluhopisů, který navazuje na předešlou korespondenci ve věci plnění požadavků vyplývajících z usnesení č. 579 ze dne 8.3.2017.

V souvislosti s novelou zákona o DPH s předpokládanou účinností od 1. 7. 2017 dochází k rozšíření okruhu plnění podléhající režimu přenesení daňové povinnosti. Tento mechanismus spočívá v tom, že povinnost přiznat daň z přidané hodnoty se přesouvá z poskytovatele plnění na jeho příjemce. To umožňuje efektivně eliminovat karuselové podvody, kdy dodavatel zboží nebo poskytovatel služby, tzv. chybějící obchodník, neuhradí daň na výstupu, zatímco konečný příjemce tohoto plnění uplatní nárok na odpočet daně na vstupu.

Ministerstvo financí a Generální finanční ředitelství uspořádalo 17. května v pořadí již patnáctý ročník slavnostního vyhlášení poplatníků, kteří odvedli na dani z příjmů právnických osob v uplynulém roce do státního rozpočtu nejvíce.

V návaznosti na několikaměsíční dialog, který s neziskovými organizacemi vedl resort financí, Finanční správa aktualizovala metodiku elektronické evidence tržeb pro tyto subjekty. Aby metodika lépe korespondovala s reálnou situací většiny těchto subjektů a eliminovala negativní dopady na jejich veřejně prospěšnou činnost, zvýšila limit pro uplatnění výjimky z povinnosti evidovat tržby pro vedlejší podnikatelskou činnost.

Ministerstvo financí a Finanční správa významným způsobem rozšiřují možnost využití tzv. institutu paušální daně, více podnikatelů tak získá možnost domluvit se s Finančním úřadem na pevné výši daně a zbavit se tím administrativy spojené s placením daní. Úprava je součástí daňového balíčku pro rok 2017, který v nejbližších týdnech vstoupí v účinnost. Požádat o stanovení daně z příjmů fyzických osob na rok 2017 paušální částkou bude možné až do konce května.

Finanční správa v těchto dnech zahájila rozesílku 3,3 mil. obálek se složenkami na zaplacení daně z nemovitých věcí na rok 2017. Lhůta pro zaplacení daně (nebo její první splátky) končí 31. května. Fyzické osoby obdrží do poštovních schránek bezplatnou „daňovou“ složenku. Právnické osoby obdrží informaci o daňové povinnosti do datových schránek. Pokud nemají zpřístupněnou datovou schránku, dostanou poštou běžnou poštovní poukázku. Kdo se přihlásil k zasílání údajů pro placení daně e-mailem, dostane všechny potřebné informace k placení daně do své e-mailové schránky. Obdobně je tomu i v případě poplatníků přihlášených k placení daně prostřednictvím SIPO, u kterých proběhne úhrada daně v souladu s podmínkami České pošty.

Generální ředitel Martin Janeček reaguje na usnesení č. 579, které rozpočtový výbor přijal na své schůzi dne 8. 3. 2017, a ve kterém žádal, aby Generální finanční ředitelství připravilo metodický pokyn k prověření, zda v souvislosti s vydáním emisí korunových dluhopisů nedošlo ke zneužití zákona. Dále bylo požadováno, aby byly na základě tohoto metodického pokynu příslušnými finančními úřady prověřeny všechny „emise“ korunových dluhopisů vydané v roce 2012, a aby do 31. 5. 2017 GFŘ předložilo rozpočtovému výboru informaci o proběhlých kontrolách zdanění, souvisejících s emisemi „korunových dluhopisů“ v roce 2012.

Finanční správa dnes zveřejnila Informaci k aplikaci zákonného opatření Senátu č. 340/2013 Sb., o dani z nabytí nemovitých věcí, v případě nabytí vlastnického práva k bytové jednotce v rodinném domě.

V průběhu minulého týdne proběhla v příhraničních tržnicích v Jihočeském, Plzeňském, Karlovarském a Ústeckém kraji rozsáhlá kontrolní akce v souvislosti s dodržováním povinností prodejců, které pro ně vyplývají ze zákona o evidenci tržeb. V tržnicích Strážný, Svatá Kateřina, Folmava, Potůčky, Lipový Dvůr, Hřensko a Dolní Poustevna kontroloři prověřili celkem 360 podnikatelů. Výsledky kontrol ukazují, že se zde většina provozovatelů na evidenci tržeb připravila.

V průběhu minulého týdne proběhla ve vietnamské tržnici SAPA rozsáhlá kontrolní akce „TOPAS“, v souvislosti s dodržováním povinností prodejců, které pro ně vyplývají ze zákona o evidenci tržeb. Výsledky kontrol ukazují, že se zde většina provozovatelů na evidenci tržeb připravila.

Poplatníci letos odevzdali prakticky stejný počet daňových přiznání k dani z příjmů jako v loňském roce. Z celkového počtu 1,94 mil. daňových přiznání se 1,67 mil. týkalo daně z příjmů fyzických osob a 0,27 mil. daně z příjmů právnických osob. Elektronickou formu podání zvolilo 14 % fyzických osob (loni 13 %) a 89 % právnických osob (loni 88 %).

V noci z 2. na 3. dubna 2017 se po celé republice rozzářila modrá barva projektu "Česko svítí modře", který už od roku 2014 pořádá platforma Naděje pro Autismus.

Finanční správa provedla další úspěšnou exekuční akci, tentokrát s krycím názvem „STROMOVKA“. Akce byla zaměřena na několik desítek daňových dlužníků se sídlem nebo provozovnou na území hl. m. Prahy a s celkovým daňovým nedoplatkem téměř 28 mil. korun.

Aby usnadnili daňovým poplatníkům podávání daňových přiznání k daním z příjmů, vyjíždějí pracovníci Finanční správy co nejblíže jejich bydlišti. V plánu mají letos „úřadovat“ ve 180 obcích celé ČR, přičemž v některých i opakovaně. Tuto službu zatím využili občané ve 107 obcích, přičemž odevzdali přes 5 000 daňových přiznání. Další výjezdy budou pokračovat až do termínu podání přiznání, tj. do 3. dubna 2017. Dosud bylo na finančních úřadech odevzdáno téměř 700 tisíc daňových přiznání k daním z příjmů.

Finanční správa upozorňuje poplatníky daně z příjmů právnických osob, že od loňského roku došlo ve vyhlášce pro podnikatele, kterou se provádějí některá ustanovení zákona o účetnictví, k doplnění nového ustanovení, ve kterém je stanoven rozsah sestavování účetní závěrky.

Z provedeného šetření Finanční správy vyplynulo, že někteří poplatníci chybně uplatňují zejména slevu na manželku/manžela a daňové zvýhodnění na vyživované děti žijící s nimi ve společně hospodařící domácnosti. V uplynulém roce byla vyměřena rozdílně od částek přiznaných poplatníky v daňovém přiznání k dani z příjmů fyzických osob u slev na dani na manželku/manžela částka téměř 10 milionů korun, u daňového zvýhodnění na vyživované děti to bylo dokonce 17,5 milionů korun.

Finanční správa nemá žádný důvod měnit svoji dosavadní správní praxi, která důsledně vychází ze zákona a je upravena příslušnými metodickými pokyny a vnitřními taktickými postupy. Tzv. korunové dluhopisy byly již na přelomu let 2011 a 2012 podrobeny analýzám a diskuzím, a to dokonce na odborném fóru. Z těch jednoznačně vyplynulo, že správce daně má k dispozici dostatek nástrojů, kterými provádí daňovou kontrolu i v této oblasti. Jedná se zejména o kontrolu transakcí mezi spojenými osobami – oblast převodních cen a nízké kapitalizace. Finanční správa musí postupovat v souladu se zákonem a nemůže být nucena změnit svoji dlouhodobou správní praxi ani na základě požadavku rozpočtového výboru Poslanecké sněmovny.

Finanční správa zavedla pro poplatníky novou službu spočívající v zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí na e-mail namísto složenky.

Finanční správa vydává na základě četných dotazů z řad poplatníků spadajících do neziskového sektoru sborník typických příkladů, který vysvětluje základní pravidla pro povinnosti, které těmto subjektům mohou vzniknout v souvislosti s elektronickou evidencí tržeb.

Finanční správa přichází s další úlevou pro podnikatele. Plátci DPH, kteří v roce 2016 pochybili v souvislosti s podáním kontrolního hlášení a vznikla jim tudíž povinnost uhradit některou z „fixních“ pokut ve výši 10, 30 nebo 50 tisíc korun, mají nyní možnost požádat svého správce daně o prominutí 2 pokut a to bez ohledu na příčinu pochybení. Za rok 2017 bude možné za obdobných podmínek prominout nanejvýš 1 pokutu.

Systém evidence tržeb po náběhu 2. fáze funguje plynule a zcela bez problémů. K dnešnímu dni si vyzvedlo autentizační údaje přes 114 tisíc obchodníků. Celkem je již v systému zaevidováno 300 miliónů účtenek. Průměrná doba odezvy, kterou potvrzují i nezávislá měření, se pohybuje pod desetinou vteřiny.

Finanční správa k dnešnímu dni vygenerovala přibližně 160 tis. autentizačních údajů, z toho zhruba 110 tis. po startu 1. vlny po 1. prosinci 2016. Čísla poskytují dostatečnou záruku, že jakákoliv panika ohledně počtu subjektů přihlášených k druhé vlně EET rozhodně není na místě. Deklarovaná horní hranice 200 - 250 tis. subjektů, kteří by teoreticky mohli být v rámci 2. vlny povinni evidovat, zahrnovala také bez elektronické evidence tržeb obtížně kvantifikovatelný soubor podnikatelů, kteří evidovat nemusí, případně začnou až později.

Pracovníci Finanční správy i celá územní pracoviště finančních úřadů i letos bodovali v soutěži „Daňař & daňová firma roku 2016“, pořádané společností Wolters Kluwer ČR, a. s.

Poplatníci daně z příjmů mají povinnost podat přiznání k dani z příjmů za rok 2016 nejpozději do 3. dubna 2017. Tento den je zároveň posledním dnem lhůty pro úhradu daně. Daňové přiznání lze podat elektronicky, osobně na územním pracovišti finančního úřadu nebo poslat poštou.

Finanční správa úspěšně dovršila dobročinný projekt ve spolupráci s Kontem Bariéry s názvem Pomáháme svým kolegům: 5 příběhů v roce 2016. Finanční správa tímto uzavřela svou již 5. zaměstnaneckou charitativní akci. Tento projekt měl za cíl podpořit vlastní zaměstnance Finanční správy, jejich děti a blízké, kteří mají zdravotní handicap, zdravotní omezení či se nalézají v tíživé ekonomické situaci.

Druhá vlna elektronické evidence tržeb startuje již 1. března 2017. Dotkne se odhadem 250 tisíc podnikatelských subjektů z maloobchodu a velkoobchodu. Zatím si však autentizační údaje vyzvedla jen čtvrtina z nich. Finanční správa proto nabízí podnikatelům možnost vyzvednout si autentizační údaje na územních pracovištích FÚ v rozšířených úředních hodinách, a to v termínu od 13. do 28. února 2017, vždy pondělí až čtvrtek od 8 do 17 hodin, v pátek od 8 do 15 hodin. Celý proces nastavení pokladního zařízení vyžaduje jistou časovou rezervu, proto apelujeme na podnikatele, aby si autentizační údaje vyzvedli co nejdříve a nevystavovali se zbytečným komplikacím spojeným s prodlením.
Druhá vlna elektronické evidence tržeb startuje již 1. března 2017. Dotkne se odhadem 250 tisíc podnikatelských subjektů z maloobchodu a velkoobchodu. Podnikatelé by neměli odkládat podání žádosti o autentizační údaje na poslední chvíli.
Daňové přiznání k dani z nemovitých věcí by neměli zapomenout podat zejména poplatníci, kteří v roce 2016 nově nabyli do svého vlastnictví pozemek, zdanitelnou stavbu nebo bytovou či nebytovou jednotku.
Finanční správa zavádí pro poplatníky novou službu spočívající v zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí na e-mail namísto složenky.