Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Fotogalerie

V rámci Dne české státnosti 28. září 2023 se budovy Ministerstva financí v Letenské ulici na Malé Straně otevřely veřejnosti. během komentovaných prohlídek měli návštěvníci možnost zhlédnout nejen historické prostory bývalého kláštera řádů bosých karmelitek a anglických panen, ale i další doprovodný program včetně přednášky na téma finanční gramotnosti nebo prezentace různých institucí z resortu financí. (tisková zpráva)

Zaměstnanci Finanční správy uspěli jako každoročně v mnoha kategoriích soutěže „Daňař & daňová firma roku 2022“, kterou pořádá společnost Wolters Kluwer ČR, a. s. (tisková zpráva)

Budova Ministerstva financí se již popáté otevřela veřejnosti v rámci Dne české státnosti 28. září 2022. Komentované prohlídky zajímavých prostor sídla ministerstva v bývalém klášteře řádů bosých karmelitek a anglických panen na Malé Straně doprovázel již tradičně bohatý doprovodný program i v přilehlých Vojanových sadech. Svou práci veřejnosti představily i resortní organizace jako Finanční správa, Celní správa, Státní tiskárna cenin nebo ÚZSVM.

Ministerstvo financí a Generální finanční ředitelství v prostorách Břevnovského kláštera uspořádaly tradiční vyhlášení nejvýznamnějších plátců daně z příjmů právnických osob. Zástupci společností oceněných za rok 2021 převzali z rukou ministra financí Zbyňka Stanjury a zástupce generálního ředitele Finanční správy Jana Ronovského broušenou skleněnou plaketu. (tisková zpráva)

Pětadvacet studentů, zaměstnanců Finanční správy ČR, letos v září za přítomnosti zástupců VŠE oficiálně zakončilo studijní program "Zdanění a daňová politika". Dvouleté studium absolvovali v rámci celoživotního vzdělávání na základě smlouvy o spolupráci uzavřené v roce 2019 mezi Generálním finančním ředitelstvím a Vysokou školou ekonomickou.
Všech 25 absolventů bylo přijato i do navazujícího 3. ročníku bakalářského studijního programu „Zdanění a daňová politika“, který se bude realizovat v akademickém roce 2021/2022 prezenční formou.

Generální finanční ředitelství a Ministerstvo financí v prostorách Břevnovského kláštera uspořádaly již devatenáctý ročník vyhlášení nejvýznamnějších plátců daně z příjmů právnických osob "TOP 20". Zástupci dvaceti oceněných společností převzali z rukou ministryně financí Aleny Schillerové a generální ředitelky Finanční správy Tatjany Richterové broušenou skleněnou plaketu. Po pěti letech se znovu stala nejvýznamnějším plátcem daně Česká spořitelna (tisková zpráva).

Dne 9. července 2020 se na dětském táboře ve Smilovicích děti realizovaly v programu "Daně hravě", jehož hlavním rysem je celkový rozvoj finanční gramotnosti a hlavně dětí na základních školách. Jedná se o nový koncept edukačních aktivit formou hry. S projektem přišli zástupci Západočeské univerzity v Plzni. Děti si mohly vyzkoušet žít ve světě bez daní a naopak ve světě s daněmi. Závěrem se děti jednohlasně shodly na tom, že svět s daněmi je bezesporu tím lepším.

Ve dnech 1. – 3. října 2019 zorganizovala Finanční správa odborný seminář IOTA, který byl zaměřen na problematiku řízení daňového dluhu. Tato akce, která byla nejprve plánována pro 38 osob, nakonec přilákala do Prahy 60 účastníků z 31 členských zemí IOTA (Evropská organizace daňových správ).

Finanční správa navázala spolupráci s Vysokou školou ekonomickou v Praze (VŠE). Zástupci obou institucí 12. července 2019 podepsali smlouvu, která umožní zaměstnancům Finanční správy studovat v bakalářském studijním programu „Zdanění a daňová politika“. Vybraní zaměstnanci absolvují plnohodnotné bakalářské studium oboru srovnatelné se všemi absolventy tohoto oboru v řádném studiu. O studium projevilo zájem 107 zaměstnanců Finanční správy, vybraných 30 z nich dostane možnost studijní program absolvovat.

Generální ředitelka Finanční správy ČR Tatjana Richterová se ve čtvrtek 24. ledna 2019 setkala s prezidentkou Finanční správy Slovenské republiky Lenkou Wittenbergovou. Mezi témata jejich prvního setkání patřila např. chystané nové projekty v Česku i na Slovensku nebo také výměna informací v oblasti DPH.

Více než 60 zástupců členských a kandidátských zemí Evropské unie se ve dnech 6. – 8. listopadu 2018 zúčastnilo setkání vedoucích ústředních kontaktních orgánů pro mezinárodní spolupráci členských států Evropské unie v oblasti DPH, tzv. VAT Heads of Central Liasion Offices (CLO). Diskutovala se aktuální problematika v této oblasti, nové legislativní nástroje správní spolupráce pro boj s daňovými podvody, hledala se společná řešení některých nedostatků, například v dodržování lhůt pro odpovědi na mezinárodní dožádání.

Finanční správa se druhým rokem zúčastnila pracovního veletrhu Šance na Vysoké škole ekonomické v Praze. Na veletrh zavítalo přibližně 2500 zájemců a během celého veletrhu měli všichni přítomní příležitost informovat se o pracovních příležitostech ve Finanční správě.

Ve dnech 19. – 21. září 2018 se opět po šesti letech konalo v České republice setkání nejvyšších představitelů daňových správ členských zemí Visegrádské šestky. Na rozdíl od původního složení Visegrádské čtyřky, tedy České republiky, Maďarska, Polska a Slovenska, je Visegrádská šestka rozšířena o Rakousko a Slovinsko. V průběhu těchto tří dnů diskutovali zástupci Visegrádské šestky o tématech, které aktuálně hýbou činností daňové správy, tj. zdaňování sdílené ekonomiky, e-služby poskytované daňovou správou a opatření aktuálně využívaná i plánovaná pro boj s daňovými úniky.

Ministerstvo financí a Generální finanční ředitelství uspořádalo 6. června 2018 v pořadí již šestnáctý ročník vyhlášení nejvýznamnějších plátců daně z příjmů právnických osob. Broušenou skleněnou plaketu si jako ocenění převzalo „TOP 20 plátců roku 2017“ v reprezentačních prostorách Břevnovského kláštera z rukou ministryně financí Aleny Schillerové a generálního ředitele Finanční správy Martina Janečka. (tisková zpráva)

Generální finanční ředitelství a Ministerstvo financí v prostorách Břevnovského kláštera uspořádalo již sedmnáctý ročník vyhlášení nejvýznamnějších plátců daně z příjmů právnických osob. Jako ocenění si zástupci oceněných společností převzali broušenou skleněnou plaketu. Již třetí rok po sobě se nejvýznamnějším plátcem daně stala Skupina ŠKODA. Daň z příjmu právnických osob tvoří významnou část daňových příjmů státního rozpočtu. Jen v minulém roce zaplatilo 20 nejvýznamnějších plátců dohromady více než 40 miliard korun. (tisková zpráva)

Dne 5. 4. 2018 se na půdě Generální finanční ředitelství uskutečnila pracovní návštěva zástupců daňové správy Jižní Koreje. Jedenáctičlenná delegace kolegů z finančního úřadu jihokorejské daňové správy měla zájem se seznámit s organizací a řízením Finanční správy a daňovým systémem v České republice.

Dne 5. 2. 2018 se na Generální finančním ředitelství uskutečnilo pracovní setkání se zástupci Ministerstva financí Nepálu. Předmětem zájmu této osmičlenné delegace byla organizace a řízení Finanční správy České republiky. Více...

Finanční správa získala za dobročinný projekt s názvem „Pomáháme svým kolegům: 5 příběhů v roce 2016“, který proběhl ve spolupráci s Kontem Bariéry, Cenu Fóra dárců 2017 za 1. místo v kategorii Zaměstnanecká sbírka. Tento projekt měl za cíl podpořit zaměstnance Finanční správy, jejich děti a blízké, kteří mají zdravotní handicap, zdravotní omezení či se nalézají v tíživé ekonomické situaci. Více...

Ve středu 22. listopadu 2017 se uskutečnila na půdě Vysoké školy ekonomické v Praze přednáška generálního ředitele Martina Janečka o strategii Finanční správy.

Finanční úřad pro hlavní město Prahu ve spolupráci s Celním úřadem pro hlavní město Prahu provedl dne 6. 9. 2017 exekuční akci zaměřenou především na výběr daňových nedoplatků daně z přidané hodnoty. Exekutoři zavítali k 30 daňovým subjektům, jejichž celkový daňový nedoplatek dosahoval cca 28 milionů Kč.

Generální ředitel Finanční správy Martin Janeček na snídani s novináři zhodnotil efekty kontrolního hlášení rok a pět měsíců po jeho zavedení a odborníci Odboru nepřímých daní na schématech popsali skutečné případy odhalení karuselových podvodů.

Specializovaný finanční úřad ve spolupráci s Finančním úřadem pro Středočeský kraj realizoval 23. května 2017 v nočních hodinách exekuční akci s pracovním názvem „NONSTOP“. Exekuční akce byla provedena v provozovnách daňového dlužníka, který provozuje výherní hrací přístroje. Loterijní odvod a daň z hazardních her však nehradí. Pracovníci Finanční správy vytvořili patnáct skupin a ve stejném počtu provozoven daňového dlužníka umístěných v různých lokalitách Středočeského kraje současně zahájili exekuci movitých věcí. Předmětem exekuce byly finanční prostředky získané provozováním výherních hracích přístrojů.

Ministerstvo financí a Generální finanční ředitelství uspořádalo 17. května v pořadí již patnáctý ročník slavnostního vyhlášení poplatníků, kteří odvedli na dani z příjmů právnických osob v uplynulém roce do státního rozpočtu nejvíce. Ocenění – broušenou skleněnou plaketu – převzali představitelé těchto společností v reprezentačních prostorách Břevnovského kláštera z rukou náměstkyně ministra financí pro daně a cla Aleny Schillerové a generálního ředitele Generálního finančního ředitelství Martina Janečka. (Tisková zpráva.)

Pracovníci Finanční správy ČR i celá územní pracoviště finančních úřadů i letos bodovali v soutěži „Daňař & daňová firma roku 2016“, pořádané společností Wolters Kluwer ČR, a. s.
Finanční správa ve spolupráci s organizací Celé Česko čte dětem uspořádala mezi svými pracovníky dobročinnou sbírku dětských knih, určených pro malé pacienty hospitalizované v nemocnicích. Do netradiční sbírky se zapojili pracovníci všech finančních úřadů napříč republikou. A výsledek? Nashromáždili přes 3 200 knih, které věnovali na dětská oddělení nemocnic v Benešově, Plzni, Praze, Sokolově, Liberci, Ostrově, Ostravě, Vyškově, Hodoníně, Frýdku-Místku, Opavě, Třinci, Karviné, Jilemnici, Jablonci, Třebíči, Litoměřicích a Valašském Meziříčí. Finanční správa tímto uzavřela svou již 4. zaměstnaneckou charitativní akci a plánuje další.
Ministerstvo financí a Generální finanční ředitelství uspořádalo 26. května v pořadí již čtrnácté vyhlášení nejvýznamnějších plátců daně z příjmů právnických osob. Ocenění –skleněnou plaketu – převzalo v reprezentačních prostorách Břevnovského kláštera z rukou náměstkyně ministra financí pro daně a cla Aleny Schillerové a generálního ředitele Generálního finančního ředitelství Martina Janečka „TOP 20 plátců roku 2015“.
Exekutoři Finančního úřadu pro hlavní město Prahu zajistili 12. 5. 2016 v průběhu kontrolně exekuční akce movité věci v celkové hodnotě 11.140.149 Kč. Tentokráte byly zajištěny výrobní stroje, motorová vozidla, manipulační technika i pneumatiky. Exekuce byla provedena u dvou daňových dlužníků, jejichž nedoplatek na dani z přidané hodnoty dosáhl hodnoty 44 milionů korun.
Poměrně neočekávaně se vyvinul rutinní záměr daňových exekutorů Finančního úřadu pro Karlovarský kraj, zase po čase prověřit skutečnou solventnost problémového daňového dlužníka, jehož závazky díky jeho platební liknavosti a ukončenému podnikání již došplhaly k několikamiliónovým výším.
Finanční správa loni provedla 800 kontrol zaměřených na převodní ceny mezi spojenými osobami, což přineslo dodatečné doměření daně z příjmů ve výši 450 mil. korun. Za první měsíce tohoto roku doměřila navíc dalších 500 mil. korun.
Dne 6. dubna 2016 navštívila Generální finanční ředitelství pětičlenná delegace z Rumunska. Předmětem jejich zájmu byla problematiky elektronické evidence tržeb a kontrolní hlášení u DPH. Rumunští kolegové se zajímali nejen o samotný smysl zavedení těchto dvou nástrojů, ale rovněž měli zájem i o legislativní a procedurální postupy, které musela česká strana uskutečnit před samotnou implementací těchto nástrojů do praxe. Také technická stránka věci byla předmětem této návštěvy.
Plátci DPH podali do 25. února Finanční správě 245 tisíc kontrolních hlášení. Příjem podání proběhl naprosto hladce. Drtivá většina podaných kontrolních hlášení (96%) byla podána ve správném formátu a struktuře a byla bez jakýchkoliv problémů přijata a zaevidována. Nyní se data párují a analyzují. Výstupy budou případně podkladem pro kontrolní činnost správce daně.
Dnes se v Praze v ulici Českomoravská uskutečnila dražba dvou luxusních vozidel a množství zájemců překvapilo i zkušené dražební matadory.
V pátek 19. února 2016 proběhla souběžně s veletrhem TOP GASTRO & HOTEL konference o aktuálním vývoji systému elektronické evidence tržeb. Ministerstvo financí a Finanční správa tak pokračují v informační kampani, jejímž cílem je osobně seznámit zainteresovanou veřejnost a zejména podnikatelské subjekty, kterých se tento projekt dotkne, s nejnovějšími a pravdivými informacemi.
Ve snaze usnadnit občanům plnění jejich daňových povinností, zavádí Finanční správa od 1. března tzv. daňovou složenku. Díky této složence budou moci občané, kteří preferují hotovostní placení, zaplatit své nejběžnější daně na nejbližší poště bez poštovného. Mnohonásobně se jim tím rozšíří dostupnost této služby.

Pracovníci finanční správy i celá územní pracoviště finančních úřadů bodovali v soutěži „Daňař & daňová firma roku 2015“, pořádané společností Wolters Kluwer ČR, a. s. Laická i odborná veřejnost rozhodla o vítězích hlasováním prostřednictvím internetu, kdy poslala stovce nominovaných daňových odborníků ze státní i komerční sféry rekordních sedm tisíc hlasů, což je o tři tisíce hlasů více než loni. Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže proběhlo 11. února 2016 v Praze, kde si polovinu diplomů a předaných ocenění převzali právě pracovníci Finanční správy.

Předseda vlády Bohuslav Sobotka vyhodnotil v úterý 2. února 2016 společně s 1. místopředsedou vlády pro ekonomiku a ministrem financí Andrejem Babišem výsledky činnosti speciálního týmu Daňové Kobry. Od jara 2014 se díky práci Daňové Kobry podařilo zachránit rozpočtu České republiky částku 4,1 miliardy korun.
Poměrně nezvykle se vyvinula běžně realizovaná exekuční činnost finanční správy při pátečním výkonu rozhodnutí zabavením movitých věcí prováděném Finančním úřadem pro Karlovarský kraj v provozovně kavárny daňového dlužníka v Chebu. Po zahájení soupisu exekuovaného majetku a bližším ohledání provozních prostor daňoví exekutoři narazili na podezřele vypadající balíčky s blíže neurčitelným obsahem bílého prášku, k tomu byla zjištěna přítomnost většího množství palných a bodných zbraní.

Včera za účasti nejvyšších představitelů resortu Ministerstva financí a hojné účasti posluchačů proběhla při příležitosti zahájení veletrhů FOR GASTRO & HOTEL, FOR INTERIOR a FOR DECOR & PRESENT konference k Elektronické evidenci tržeb (www.e-trzby.cz).

Konferenci o EET a zároveň všechny veletrhy zahájil ministr financí Andrej Babiš, po jehož projevu následovala přednáška náměstkyně MF pro daně a cla paní S. Hornochové a generálního ředitele Generálního finančního ředitelství pana M. Janečka. O technických aspektech EET promluvili generální ředitel pan H. Weisl a projektový manažer pan J. Jiroušek ze Státní pokladny Centra sdílených služeb a jakožto zástupce podnikatelů z oblasti gastronomie vystoupil se svou prezentací „Rovné podmínky v českém pohostinství“ pan V. Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR.

Během závěrečné diskuze se pak odpovědi na své otázky dozvěděli jak podnikatelé, kterých se dotkne povinnost evidovat tržby, tak i zástupci vývojářů tvořících pokladní systémy.

Kontrolně exekuční akce pod názvem „Přehrada“ probíhala nepřetržitě ve dnech 4. až 7. 8. 2015 na dvou místech České republiky.
Blesková exekuční akce Finanční správy ČR proběhla v dnešních ranních hodinách u provozovatelů kasin v Praze. Za asistence kolegů z Celní správy při ní daňoví exekutoři zajistili majetek a finanční hotovost v celkové vyši přesahující 1 milion korun.
V Plzni a Brně proběhla v tomto týdnu první setkání pracovníků FÚ a veřejnosti s náměstkyní ministra financí Simonou Hornochovou a zástupci Generálního finančního ředitelství na téma elektronické evidence tržeb. Tato setkání a přiblížení problematiky byla v obou městech přijata velmi kladně. Zaměstnanci FÚ chtěli vědět, jak se jich EET dotkne v praxi a veřejnost měla spousty konkrétních dotazů, na které Simona Hornochová a zástupci GFŘ velmi otevřeně odpovídali. Podobná setkání se na podzim plánují i ve zbývajících krajích.
V úterý 16. června 2015 pořádalo Ministerstvo financí odbornou konferenci Elektronická evidence tržeb: Zkušenosti a očekávání, na které zástupci Ministerstva financí Chorvatska v čele s ministrem financí Borisem Lalovacem představili své zkušenosti se zaváděním a provozem elektronické evidence tržeb. Ta funguje v Chorvatsku od roku 2013 a je inspirací pro obdobné řešení v České republice.

V reprezentačních prostorách Břevnovského kláštera uspořádalo dne 28. května 2015 Ministerstvo financí a Generální finanční ředitelství v pořadí již třinácté vyhlášení nejvýznamnějších plátců daně z příjmů právnických osob. Ocenění - skleněnou plaketu – převzalo „TOP 20 plátců roku 2014“ z rukou ministra financí Andreje Babiše a generálního ředitele Finanční správy Martina Janečka.

Pracovníci finanční správy i celá územní pracoviště finančních úřadů bodovala v soutěži „Daňař & daňová firma roku 2014“, pořádané společností DaněMEDIA s.r.o..
Téměř 400 kusů nového zimního sportovního vybavení, zejména sjezdových a běžeckých lyží včetně vázání, a lyžařských bot, prodali ve čtvrtek 15. ledna 2015 ve veřejné dražbě pracovníci Finanční správy ČR.
Finanční správa ČR uspořádala letos poprvé vánoční charitativní akci. Díky tomu, že se zapojili všichni pracovníci finanční správy, podařilo se na dobročinné účely věnovat Českému červenému kříži více než 300 pytlů ošacení a jiných potřebných věcí.
V hlavním městě pokračují mimořádné exekuční zásahy. Dne 11. 11. 2014 v Praze proběhla akce s názvem „Vyšehrad“. V rámci ní zasahovalo celkem šest týmů složených z pracovníků vymáhání Finančního úřadu pro hlavní město Prahu a Celního úřadu pro hlavní město Prahu. Celkem navštívili 23 dlužníků a zabavili majetek a hotovost v celkové hodnotě přes 4 milióny korun.
Pracovníci finanční správy dne 14. 10. 2014 uspořádali čtyři veřejné dražby, ve kterých se prodaly tři automobily značky BMW za téměř 3 milióny korun. Automobily byly zabaveny v rámci rozsáhlé, kontrolně exekuční, akce Pavučina, která cílila na rizikové firmy obchodující s pohonnými hmotami.

Daňová KOBRA zasahovala od 7. do 9. října 2014 na čtyřiceti místech České republiky. Případ s krycím názvem "RIVER" rozpracovali členové týmu KOBRA (Útvar odhalování korupce a finanční kriminality, Generální ředitelství cel a Generální finanční ředitelství) v úzké spolupráci s Finančně analytickým útvarem Ministerstva financí od poloviny března 2014.

Kobra odhalila rozsáhlý daňový únik a zabavila zboží podnikateli z Uherskohradišťska v celkové hodnotě 25 milionů korun. Jednalo se o zásoby toaletního papíru, papírových ubrousků a utěrek. K tomuto kroku přistoupila poté, kdy účelové jednání podnikatele směřovalo k tomu, že daň nebude řádně uhrazena.

Stovka kontrolorů finanční správy z osmi regionů České republiky posílí v následujících třech měsících kontrolní týmy jejich pražských kolegů v rámci akce „Pomoc Praze“. Zaměří se zejména na nadměrné odpočty DPH, virtuální sídla společností a sídla na hromadných adresách.

Daňová Kobra v tomto týdnu poprvé zasáhla. Podařilo se jí rozkrýt daňovou trestnou činnost a díky rychlé reakci a včasné výměně informací mezi členy daňové Kobry (společný tým Útvaru odhalování korupce a finanční kriminality, Generálního finančního ředitelství a Generálního ředitelství cel) se podařilo zabránit škodě ve výši cca 270 milionů korun. Výsledkem akce, která odstartovala tuto středu, jsou kromě zachráněných finančních prostředků daňových poplatníků i 4 obviněné osoby z pokusu k trestnému činu zkrácení daně poplatku a podobné povinné platby.

Více informací v tiskové zprávě.   

Průlom v přístupu k přípravě nového zákona - státní správa spolupracuje na přípravě zákona o elektronické evidenci tržeb s odbornou veřejností.

Více informací v tiskové zprávě.

Státní zástupci spolu s finančními a celními úřady a speciálními policejními útvary zdokonalují svoji strategii v boji proti rozsáhlým daňovým únikům a podvodům. Společná porada všech složek, které se na odhalování a potírání daňové kriminality podílejí, se konala na popud nejvyššího státního zástupce Pavla Zemana 23. a 24. června 2014 ve vzdělávacím středisku u Luhačovické přehrady.

Finanční správa, jako nezbytný článek "Kobry", zapojí do její činnosti předně pracovníky zabývající se řízením rizik při správě daní. Tito specialisté se budou ve spolupráci s ostatními členy týmu operativně podílet na potlačování úniků na daních. Využijí při tom již dřívějších zkušeností z mnoha kontrolně-exekučních akcí zaměřených na odhalování daňových podvodů na dani z přidané hodnoty.

Více informací v tiskové zprávě.   

Ministerstvo financí ve spolupráci s Generálním finančním ředitelstvím uspořádalo dne 29.5.2014 v pořadí již dvanácté vyhlášení nejvýznamnějších poplatníků daně z příjmů právnických osob. Zástupci ministerstva financí a finanční správy se s představiteli společností, jako každý rok, setkali v reprezentačních prostorách Břevnovského kláštera.

Ministr financí ocenil dvacítku TOP plátců daně z příjmů (tisková zpráva)

Seznam TOP 100 - seznam vybraných daňových subjektů seřazených sestupně v pořadí podle výše uhrazené daně z příjmů právnických osob v roce 2013

Finanční správa ČR odhalila nové typy daňových úniků v oblasti pohonných hmot za téměř 250 miliónů korun. Na samém počátku akce se podařilo zabavit majetek ve výši zhruba 50 milionů korun.

Více informací v tiskové zprávě.

Ručení za nespolehlivého plátce DPH a požadavek finanční správy zasílat elektronická podání správci daně ve formátu xml - to jsou podle hlasujících ankety Absurdita roku 2013 nejvíc nesmyslná byrokratická nařízení. Více informací v tiskové zprávě.

Osobností roku v tradiční profesní soutěži PETROLawards se stal generální ředitel Generálního finančního ředitelství Ing. Jan Knížek. Nominaci do soutěže získal především za své odhodlání v boji s daňovými úniky. Finanční správa pod jeho vedením výrazně navýšila a zefektivnila své aktivity při odhalování a postihování daňových úniků.

Více informací o soutěži PETROLawards.  

Ve čtvrtek 10. října 2013 zahájily finanční a celní správa další společnou kontrolní akci zaměřenou primárně proti únikům na dani z přidané hodnoty, které vznikají při dovozu pohonných hmot ze zemí Evropské unie do tuzemska. Akce skončila v pondělí 14. října 2013. Během tří dnů bylo zkontrolováno 130 cisteren a byly zajištěny pohonné hmoty v hodnotě téměř 15 milionů korun. Dále díky spolupráci s Finančně analytickým útvarem Ministerstva financí ČR pracovníci finanční správy zajistili 27 milionů korun na bankovních účtech.

Více informací v tiskové zprávě.

Jsem Váš průvodce po internetových stránkách Finanční správy České republiky.

V uplynulých dvou týdnech proběhla na desítkách míst v příhraničních oblastech s ČR společná akce finančních a celních správ Česka, Slovenska, Rakouska a Německa, zaměřená na odhalování komodit používaných k podvodům s DPH. Na akci s názvem „INDAGO“ se podílelo téměř šest set kontrolorů, kteří zkontrolovali dva tisíce přeprav a zabránili daňovému úniku ve výši téměř 28 milionů korun. Exekuční úkony, realizované v rámci kontrolní akce, přinesly 135 a půl milionů korun. Tyto úkony probíhaly ve spolupráci s Finančně analytickým útvarem Ministerstva financí ČR.

Více informací v tiskové zprávě.

Fiscalis Workshop - Praha 2013

Ministerstvo financí ve spolupráci s Generálním finančním ředitelstvím dnes již po jedenácté zveřejnilo a ocenilo nejvýznamnější poplatníky daně z příjmů právnických osob za rok 2012.

Daňová správa trvale zaměřuje svoji pozornost na silniční dovozy PHM do České republiky. Cílené silniční kontrole byly v tomto týdnu podrobeny desítky cisteren dovážejících pohonné hmoty z rafinérií v Ingolstadtu. Kontroly prováděly dvě desítky zaměstnanců daňové správy na hraničních přechodech nepřetržitě po dobu 72 hodin. Hodnota zajištěného benzínu a motorové nafty činí v tržních cenách 12 milionů korun.

Více informací v tiskové zprávě.

V sobotu 24. listopadu spojili své síly pracovníci daňové a celní správy při kontrole plnění daňových povinností jednotlivými prodejci v tržnici v Hatích. Při daňové exekuci pracovníci vybrali několik desítek tisíc korun od dlužníků. V rámci akce celníci prověřili nabídku zboží zatíženého spotřební daní.

Více informací v tiskové zprávě.

TOP 20 – ministr financí ocenil firmy, které v loňském roce nejvíce přispěly na daních do státního rozpočtu.

Více informací v tiskové zprávě.

Ve dnech 18. a 19. ledna 2012 vyvrcholila pod kódovým označením "HRABAL" společná akce daňové a celní správy. Výsledkem bylo zabavení cca 1,4 milionu litrů motorové nafty, která byla na území České republiky dopravena vlakem z Běloruska. Jednalo se o další ze série akcí, zaměřených na odhalování a potírání úniků na DPH, k nimž při obchodování s pohonnými látkami dochází.

Více informací v tiskové zprávě.

Společná kontrolně-exekuční akce daňové a celní správy zaměřená na přepravu pohonných hmot do ČR proběhla ve dnech 17. až 19. listopadu 2011 za účasti více než dvou stovek pracovníků obou institucí v blízkosti jedenácti bývalých hraničních přechodů s Rakouskem a SRN. Na akci spolupracovali i příslušníci rakouské finanční policie a celní správy. Byly zajištěny pohonné hmoty v celkové hodnotě 1,8 mil. Kč a finanční prostředky ve výši 9 mil. Kč, které budou použity k úhradě daňových nedoplatků.

Více informací v tiskové zprávě.

Již po sedmé dnes ministerstvo financí slavnostně vyhlásilo právnické osoby, které největší měrou přispěly do státního rozpočtu na dani z příjmů právnických osob. Další informace.

V pořadí již šestý ročník slavnostního vyhlášení právnických osob, které největší měrou přispěly do státního rozpočtu na dani z příjmů právnických osob, pořádalo ministerstvo financí dne 12. června v reprezentačních prostorách Břevnovského kláštera. Další informace.

Podobně jako v předchozích letech, tak i v letošním roce, uspořádalo ministerstvo financí setkání se zástupci právnických osob, které největší měrou přispěly do státního rozpočtu na dani z příjmů právnických osob. Další informace.

Také v letošním roce Ministerstvo financí uspořádalo slavnostní večer za účasti zástupců daňových subjektů, které se nejvýznamnější měrou podílely na naplňování veřejných rozpočtů v oblasti daně z příjmů právnických osob. V průběhu slavnostního večera tak byly oceněny firmy, které v roce 2004 největší měrou přispěly do státního rozpočtu. V seznamu TOP 20 jsou pak zahrnuty firmy, které uhradily na dani z příjmů právnických osob částky vyšší než 120 mil. Kč. Další informace.

Ministerstvo financí v letošním roce uspořádalo již druhý ročník slavnostního vyhlášení právnických osob, které největší měrou přispěly k naplňování příjmové stránky veřejných rozpočtů v roce 2003 na dani z příjmů právnických osob. Další informace.