Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Novinky 2018

Generální finanční ředitelství z důvodu správné aplikace zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o daních z příjmů“) pro účely uplatnění slevy na dani za umístění dítěte za zdaňovací období 2018 a s tím spojeného vydání potvrzení předškolního zařízení o výši vynaložených výdajů sděluje:

Ve dnech 27. - 28. 12. 2018 nebyly dostupné telefonní linky na Územním pracovišti v Nymburku z důvodu závady na telefonní ústředně.

Ministerstvo financí ukončilo výběrové řízení na uvolněnou pozici Generálního ředitele Generálního finančního ředitelství. Na základě jeho výsledků a následném rozhodnutí státního tajemníka Ministerstva financí byla na nejvyšší post ve Finanční správě vybrána dosavadní zástupkyně generálního ředitele GFŘ Tatjana Richterová.

Možnosti prominutí pokut za nepodání kontrolního hlášení DPH ve výši 10, 30 a 50 tisíc korun zůstávají pro rok 2019 ve stejném rozsahu, jako tomu bylo v roce 2018. Pokyn GFŘ D-29, který upravuje prominutí těchto pokut u kontrolního hlášení DPH, byl v této souvislosti aktualizován Dodatkem č. 3.

Soudní dvůr EU vydal pro Finanční správu zásadní rozhodnutí v kauze společnosti AREX CZ. Rozsudek vnáší jasno do některých sporů, které souvisí i s medializovanými zajišťovacími příkazy a je klíčový pro další boj s karuselovými podvody na DPH. Finanční správa vykládá rozsudek jako potvrzení, že celou dobu postupovala podle zákona a v souladu s dosavadními rozhodnutími Soudního dvora EU a bude v této kauze očekávat definitivní rozhodnutí Nejvyššího správního soudu, který si stanovisko Soudního dvora EU vyžádal.

V reakci na medializované pochybnosti o zákonnosti a správnosti postupu v agendě elektronické evidence tržeb na Finančním úřadě pro Olomoucký kraj, rozhodl generální ředitel Finanční správy Martin Janeček 10. října 2018 o provedení dohlídkové činnosti. Cílem bylo prověřit, zda postup správce daně při kontrolách u daňových subjektů poskytujících stravovací a ubytovací služby v souvislosti s konáním svateb nevybočil z mezí stanovených zákonem. Orgán provádějící dohlídkovou činnost neshledal v postupu finančního úřadu při prověřování plnění povinností na úseku evidence tržeb žádné systémové pochybení.

Finanční správa varuje občany před podvodnými e-maily, kterými se někdo snaží vylákat z občanů peníze, přičemž zneužívá jména finančních úřadů. E-mail vypadá jako upozornění finančního úřadu na daňový nedoplatek. Dlužník je vyzýván, aby částku uhradil na uvedený bankovní účet, který však v žádném případě není účtem finančního úřadu.

  • POTVRZENÍ o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti, sražených zálohách na daň z těchto příjmů a daňovém zvýhodnění,
  • POTVRZENÍ o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti plynoucích na základě zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, a o sražené dani vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně z těchto příjmů.

Kriminalisté Národní centrály proti organizovanému zločinu služby kriminální policie a vyšetřování (NCOZ), kteří jsou v pracovním týmu Daňová Kobra, v těchto dnech navrhli státnímu zástupci Krajského státního zastupitelství v Praze obžalovat 7 osob ze zvlášť závažného zločinu zkrácení daně, poplatku a podobné povinné platby se škodou více než 172 milionů korun.

  • reakce na článek: Doměř daň, dostaneš prémie. Finanční správa vyplácí stovky odměn za přísnost
  • Autor: Martin Ťopek | Zdroj: Hospodářské noviny | Datum: 10. 12. 2018

Na Územním pracovišti v Kralupech nad Vltavou došlo v pátek 7. 12. 2018 z důvodu havárie vody k odstávce elektrické energie. Provoz byl v pondělí 10. 12. 2018 obnoven v plném rozsahu.

Finanční úřad pro Moravskoslezský kraj upozorňuje daňovou veřejnost, že posledním dnem pro příjem plateb v hotovosti v daňových pokladnách bude středa 19. prosince 2018.

Generální finanční ředitelství zveřejňuje aktuální tiskopisy pro plátce daně ze závislé činnosti, u kterých dochází ke změně. Ostatní tiskopisy za rok 2018 zůstávají beze změny.

Finanční úřad pro Moravskoslezský kraj upozorňuje veřejnost, že ve dnech 10. 12. 2018 až 14. 12. 2018 bude na Územním pracovišti v Opavě z důvodu technických úprav budovy na minimum omezen provoz na Odboru vyměřovacím. Provoz podatelny a výdej tiskopisů bude na Územním pracovišti v Opavě probíhat bez omezení.

V pátek 30. 11. 2018 proběhla společná kontrolní akce Finanční a Celní správy zaměřená na dodržování plnění povinností vyplývajících ze zákona o evidenci tržeb a zákona o povinném značení lihu.

Ode dne 30. 11. 2018 do 19. 12. 2018 je z důvodu odstraňování následků havárie vody částečně omezen provoz na Územním pracovišti v Neratovicích. Provoz podatelny je zabezpečen v obvyklých úředních hodinách.

Autor: Jakub Svoboda | Zdroj: Právo | Datum: 29. 11. 2018

Finanční správa připomíná plátcům DPH pravidla pro uplatňování DPH u společníků společnosti. Podle nové právní úpravy každý společník společnosti postupuje individuálně sám za sebe podle obecných ustanovení zákona o DPH.

Dne 27.11. 2018 bude z důvodu přerušení dodávky elektrické energie v době od 7:30 do 12:00 hod. omezen provoz na Územním pracovišti v Kutné Hoře.

Oznamujeme občanům, že ve dnech 22. a 23. listopadu 2018 dojde ke zpětnému přestěhování Územního pracoviště v Luhačovicích z dočasných prostor v ulici Zatloukalova 247 (bývalý penzion FORST) na původní stálé působiště na adrese Masarykova 137.

Více než 60 zástupců členských a kandidátských zemí Evropské unie se ve dnech 6. – 8. listopadu 2018 v pražském hotelu Pyramida zúčastnilo setkání vedoucích ústředních kontaktních orgánů pro mezinárodní spolupráci členských států Evropské unie v oblasti DPH, tzv. VAT Heads of Central Liasion Offices (CLO).

V dopoledních hodinách dne 13. listopadu nebyly dostupné telefonní linky na Územním pracovišti v Čáslavi. Spojení bylo dodavatelem po dvanácté hodině obnoveno.

V pátečních dopoledních hodinách došlo k výpadku telefonního spojení na Územním pracovišti v Kutné Hoře. Závada již byla odstraněna, telefonní linky jsou opět v provozu.

Novou možnost jak zaplatit správní poplatek nabídne Finanční správa naplno od nového roku. Jedná se o možnost zaplacení prostřednictvím platební karty na terminálech v budovách územních pracovišť finančních úřadů. Daňovým poplatníkům vyřizujícím zpoplatněné podání se tím rozšíří možnost úhrady správního poplatku o bezhotovostní transakci platební kartou. Prostřednictvím platební karty budou také moct přijmout platbu vymáhaného nedoplatku exekutoři Finanční správy a otevře se tak rychlá a efektivní cesta, jak se může daňový dlužník svého, často nedbalostí vzniklého, nedoplatku zbavit i v průběhu samotného jednání s exekutorem.

Finanční správa ČR upozorňuje daňovou veřejnost na omezení provozu finančních úřadů v pondělí 31. prosince 2018. Finanční úřady budou otevřeny od 8:00 do 14:00 hodin. Dále oznamujeme, že příjem hotovosti v daňových pokladnách pro rok 2018 je možný nejpozději 19. prosince 2018.

Hotovostní daňová pokladna na ÚzP Brno II, Cejl, bude ve středu 7. 11. 2018 z technických důvodů uzavřena. Veškeré platby vůči finanční správě lze činit buď bezhotovostně na bankovní účet, prostřednictvím poštovní poukázky anebo na jiném územním pracovišti.

Martin Janeček 1. listopadu 2018 podal žádost o odvolání ze služebního místa představeného, a to ke konci roku 2018.

Výpadek v dodávce elektrické byl odstraněn a Územní pracoviště v Čáslavi je k 31. 10. 2018 opět v plném rozsahu přístupné veřejnosti.

Ve čtvrtek dne 1. 11. 2018 bude celá budova sídla Finančního úřadu pro Moravskoslezský kraj, Na Jízdárně 3162/3, Ostrava, z provozních důvodů uzavřena.

Nejvyšší správní soud dne 17. října 2018 potvrdil správnost postupu Finanční správy při udělování sankcí za nelegální provozování loterií a jiných podobných her prostřednictvím tzv. „kvízomatů“ v případě společnosti VINDARON PRO s.r.o. Jedná se o definitivní a zcela přelomové rozhodnutí správních soudů v této záležitosti, proti kterému již nejsou přípustné další opravné prostředky.

  • Žádost o roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění – tiskopis 25 5457/B – vzor č. 1,
  • Prohlášení poplatníka daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti – tiskopis 25 5457 – vzor č. 26.

Finanční úřad pro Zlínský kraj upozorňuje veřejnost, že v pátek 26. 10. 2018 bude z důvodu přerušení dodávky elektrické energie v době od 7:30 do 12:30 hodin částečně omezen provoz Územního pracoviště v Uherském Brodě, ul. 26. dubna 1917.

Aktualizováno (12:20): Telefonní spojení na Územní pracoviště v Teplicích bylo obnoveno.

V pondělí dne 15.10.2018 v době od 7:30 do 10:00 hod. dojde na Územním pracovišti v Karlových Varech, Západní 19, a na Finančním úřadě pro Karlovarský kraj, Krymská 2a, k omezení obslužnosti veřejnosti.

Telefonické a e-mailové spojení na uvedená pracoviště v Karlových Varech bude v uvedené době nedostupné.

Generální ředitel Finanční správy Martin Janeček k dnešnímu dni rozhodl o provedení dohlídkové činnosti na Finančním úřadě pro Olomoucký kraj. Dohlídka bude provedena v reakci na aktuální medializované pochybnosti o zákonnosti a správnosti postupu v agendě elektronické evidence tržeb na tomto finančním úřadě.

Finanční správa České republiky tímto reaguje na množící se informace v médiích, zejména na článek serveru Podnikatel.cz "Berňák žádal detaily o svatební hostině i po manželech, kteří měli hostinu doma".

Úzká spolupráce pracovníků týmu Daňová Kobra opět přinesla své ovoce.

Včera se generální ředitel Finanční správy Martin Janeček zúčastnil slavnostního dne příslušníků Národní centrály proti organizovanému zločinu služby kriminální policie a vyšetřování a obdržel od vedení Policie České republiky významné ocenění u příležitosti stého výročí vzniku Československé republiky.

V rámci oslav 100. výročí vzniku Československa bude Ministerstvo financí jedním z prvních úřadů, který v Praze otevře své brány veřejnosti. Návštěvníci uvidí historické prostory bývalého kláštera bosých karmelitánek z roku 1655 i moderní trakt z roku 1928 podle architektů Františka Roitha a Karla Pecánka. Zpřístupněna bude pracovna ministryně i hlavní zasedací místnost pro tiskové konference, kašna se stěnou z krápníkových zkamenělin či bývalá pracovna abatyše s unikátním malovaným kazetovým stropem.

Ve dnech 20. - 21. 9. 2018 bude nefunkční telefonní spojení na Územní pracoviště FÚ v Teplicích. Omezení se týká pouze telefonního spojení, samotný provoz ÚzP v Teplicích zůstává nepřerušen. Veřejnost v dotčené dny může využít telefonního spojení na Finanční úřad pro Ústecký kraj.

Dnes, tj. ve středu 12. 9. 2018, byl na Územním pracovišti v Neratovicích obnoven provoz pro veřejnost. Územní pracoviště muselo být v úterý 11. 9. uzavřeno kvůli havárii vody.

Generální finanční ředitelství (GFŘ) se neztotožňuje se závěry kontrolní akce Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ) zaměřené na správu daně z přidané hodnoty při přeshraničním elektronickém obchodování mezi obchodníky a spotřebiteli. V některých oblastech kontrolní činnosti, které zpráva NKÚ kritizuje, patří ČR naopak k evropské špičce.

V úterý dne 11. 9. 2018 v době od 08:00 do 15:00 hod. bude z technických důvodů (částečné uzavření vstupů do objektu) omezen provoz na Finančním úřadu pro Středočeský kraj, ul. Na Pankráci 1685/17 a 19, Praha 4. Pro veřejnost bude zajištěn pouze chod podatelny pro podávání základních informací a výdej tiskopisů.

Mezi Generálním finančním ředitelstvím (GFŘ) a Magistrátem hlavního města Prahy (MHMP) bylo podepsáno memorandum o spolupráci za účelem vzájemného poskytování informací a identifikaci osob, které poskytují ubytování prostřednictvím internetových platforem jako potencionální daňové subjekty.

Novou funkcionalitu nabídne oficiálně od 1. září tzv. Portál občana. Po přihlášení pomocí elektronického občanského průkazu nebo jiného prostředku akreditovaného na dostatečnou úroveň záruky lze nově přejít k elektronickým formulářům Finanční správy. Bude tedy možné přistoupit přes Portál občana do Daňového portálu a podat jeho prostřednictvím například přiznání k dani z příjmu fyzických osob. Díky bezpečnému ověření totožnosti uživatele se údaje o přihlášeném uživateli nově vyplní automaticky.

V září se na příjmové straně EET změní certifikát, který zabezpečuje spojení mezi pokladními zařízeními, která evidují tržby, a příjmovou stranou EET.

Generální finanční ředitelství (GFŘ) z důvodu jednotného postupu při uplatňování § 42 odst. 1 písm. b) zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění p. p., vydává tuto informaci, která se týká pouze opravy základu daně u plnění uskutečněného pro dlužníka v úpadku, který je řešen formou reorganizace dle § 316 a násl. zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění p. p.

Autor: Jan Úšela, Sandro Elčić | Zdroj: Hospodářské noviny | Datum: 9. 8. 2018

Z důvodu plánované odstávky elektrické energie bude dne 9. 8. 2018 v době od 08:00 hod. do 14:00 hod. omezen provoz na Uzemním pracovišti v Poděbradech, ul. Hakenova 1404. Pro veřejnost bude zajištěn chod podatelny pro podávání základních informací a výdej tiskopisů. Zároveň bude také nefunkční telefonické spojení (pevné linky).

Z důvodu plánovaného celodenního přerušení dodávky elektrické energie bude dne 2. srpna 2018 zcela uzavřeno přeštické územní pracoviště Finančního úřadu pro Plzeňský kraj.

Generální advokátka Soudního dvora EU Juliane Kokott v Lucemburku vydala 25. 7. 2018 rozhodnutí v zásadní kauze společnosti AREX CZ. Tato kauza může vnést jasno do některých sporů, které souvisí i s medializovanými zajišťovacími příkazy a je klíčová pro další boj s karuselovými podvody na DPH. Stanovisko generální advokátky nelze číst jinak, než že Finanční správa postupovala v souladu s dosavadními rozhodnutími Soudního dvora EU.

Finanční správa 10. 9. 2018 mezi 7:30 až 8:00 hod. změní SSL certifikát příjmové strany systému EET. Jedná se o certifikát, kterým je zabezpečeno HTTPS spojení mezi pokladním zařízením a příjmovou stranou EET. Pro bezproblémovou evidenci tržeb doporučujeme poplatníkům, aby se u svého dodavatele pokladního zařízení nebo pokladního software ujistili, že jejich zařízení novému SSL certifikátu důvěřuje.

Finanční úřad pro Moravskoslezský kraj upozorňuje veřejnost, že z důvodu stavebních úprav nebude v budově Územního pracoviště v Opavě fungovat telefonní ústředna, a to od 14:00 hodin dne 26. 7. 2018 do 6:00 hodin dne 30. 7. 2018.

Havárie, která dnes dopoledne způsobila výpadek elektřiny na Územním pracovišti v Mělníce, byla odstraněna. Telefonní a datové spojení je opět v provozu.

Dne 27.7. 2018 bude z důvodu přerušení dodávky elektrické energie v době od 12:00 do 15:00 omezen provoz na Územním pracovišti v Kolíně, Politických vězňů 423.

Provoz podatelny bude v uvedené době omezen na podávání základních informací a výdej tiskopisů. Zároveň bude nefunkční telefonické spojení (pevné linky).

Telefonní ústředna budovy sídla Finančního úřadu pro Moravskoslezský kraj, Na Jízdárně 3162/3 v Ostravě, bude dnes od 14:00 hodin minimálně po dobu 30 minut nefunkční z důvodu nutného servisního zásahu. Po tuto dobu nebude fungovat telefonní spojení s budovou.

Finanční správa v prodloužené lhůtě pro podání přiznání k dani z příjmů a po uplynutí období, kdy mohli poplatníci odevzdat přiznání bez sankcí, eviduje za zdaňovací období roku 2017 téměř 2,64 milionu odevzdaných daňových přiznání. Z tohoto počtu bylo 2,19 milionu od fyzických osob a 450 tisíc od osob právnických.

Z důvodu havárie při propojení datové linky bylo ve čtvrtek 12. 7. 2018 v dopoledních hodinách nefunkční telefonní a datové spojení na Finanční úřad pro Středočeský kraj a Územní pracoviště Praha - západ.

Havárie datové linky byla odstraněna, telefonní a datové spojení na obě pracoviště je opět v provozu.   

Z důvodu rekonstrukce bude pokladna a podatelna FÚ pro Jihomoravský kraj, Územního pracoviště Brno III uzavřena ve dnech 13.-30. 7. 2018.

Podání a platby lze učinit na všech ostatních územních pracovištích v Brně. Nejbližší je Územní pracoviště Brno IV, Rybníček 2, Brno.

Od 16. 7. 2018 bude přerušen provoz pokladny na Územním pracovišti v Říčanech, Politických vězňů 1233. Důvodem jsou rozsáhlé stavební úpravy v prostorách pokladny a podatelny. Provoz podatelny bude pro veřejnost zajištěn v náhradních prostorách územního pracoviště ve stanovených úředních hodinách bez omezení.

Z důvodu aktualizace byly kalkulačky pro výpočet směrné hodnoty od 30. 6. dočasně nedostupné. V současnosti jsou již plně funkční.

Za způsobené komplikace se omlouváme.

Generální finanční ředitelství na základě množících se dotazů od veřejnosti a z důvodu správné aplikace zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o daních z příjmů“) pro účely správného sražení daně (zálohy na daň) a s tím spojeného prokazování nároku na daňové úlevy prostřednictvím plátce daně ze závislé činnosti sděluje:

Z důvodu plánovaných prací na distribuční soustavě a plánovaného výpadku dodávky elektrické energie ve čtvrtek 28. 6. 2018 v době od 6:00 do 15:00 bude ÚzP v Mikulově datově i telefonicky nedostupné. Provoz podatelny zůstane pro veřejnost zachován.

Autor: Jitka Vlková | Zdroj: MF Dnes | Datum: 22. 6. 2018

Blížící se 2. červenec 2018 je posledním dnem pro podání daňových přiznání pro poplatníky daně z příjmů za rok 2017. Týká se těch poplatníků, kterým přiznání předkládá daňový poradce, případně je lhůta prodloužena ze zákona.

Dne 26.6.2018 bude z důvodu přerušení dodávky vody v době od 8.00 hod do 15.00 hod (havárie vodovodního potrubí) částečně omezen provoz Územního pracoviště v Benešově, Tyršova 2074, 256 01.

 Pro veřejnost bude zajištěn chod podatelny a podání základních informací, a to v době 8.00 - 15.30 hod.

Tým Daňové Kobry, do kterého patří Policie České republiky, Generální finanční ředitelství a Generální ředitelství cel, oslavil v polovině června čtvrté výročí existence. Projekt Daňová Kobra působí na celostátní úrovni i v rámci krajů (Centrální Kobra a Regionální Kobra) a umožňuje tak spolupráci a koordinaci jednotlivých závažných kauz ve zrychleném režimu. Členové týmu společně bojují proti daňovým únikům a daňové kriminalitě, a to především v oblasti daně z přidané hodnoty a spotřebních daní. Daňová Kobra od svého vzniku zachránila již 10,4 miliardy korun.

Finanční úřad pro Moravskoslezský kraj upozorňuje veřejnost, že dne 15. června dochází na níže uvedených územních pracovištích k přerušení dodávek elektrické energie, které mohou mít za následek výpadky telefonického spojení na územní pracoviště nebo mohou způsobit dočasné omezení přístupu do jednotlivých budov územních pracovišť. K přerušení dodávek dochází na Územním pracovišti Ostrava I, a to v objektech na ulici Jurečkova a na ulici Tyršova a dále v budově Územního pracoviště v Novém Jičíně.

Vláda schválila Ministerstvem financí předložený návrh novely zákona o evidenci tržeb, který upravuje náběh 3. a 4. fáze evidence tržeb, přináší nejmenším podnikatelům možnost evidovat své tržby off-line a významným způsobem snižuje DPH na vodné, stočné a stravovací i odborné služby.

Ministerstvo financí a Generální finanční ředitelství uspořádalo 6. června v pořadí již šestnáctý ročník vyhlášení nejvýznamnějších plátců daně z příjmů právnických osob. Broušenou skleněnou plaketu si jako ocenění převzalo „TOP 20 plátců roku 2017“ v reprezentačních prostorách Břevnovského kláštera z rukou ministryně financí Aleny Schillerové a generálního ředitele Finanční správy Martina Janečka.

Ve čtvrtek 31. 5. 2018 proběhla exekuční akce „Troja“ s cílem zajistit daňové nedoplatky u dlužníků po celé Praze.

V reakci na sérii reportáží o případu obchodní společnosti z Chrudimska v souvislosti s problematikou zajišťovacích příkazů, které uveřejnily na podzim loňského roku Seznam Zprávy, chceme obeznámit veřejnost s vývojem této kauzy.

Předposlední květnový čtvrtek, 24. 5. 2018 se pracovníci Finančního úřadu pro hlavní město Prahu zaměřili na vymáhání daňových nedoplatků a neuhrazených pokut za nedodržování zákonu o evidenci tržeb.

Způsoby řešení daňových úniků na dani z přidané hodnoty byly nejdůležitějším tématem pracovního setkání expertů Finanční správy a soudců Nejvyššího správního soudu.

Orgány Finanční správy ČR od 25. května 2018 zpracovávají osobní údaje subjektů v souladu s Obecným nařízením pro ochranu osobních údajů (GDPR).

Z důvodu plánované odstávky elektrické energie bude ve čtvrtek dne 24. 5. 2018 od 7:30 do 13:30 hod. uzavřena budova Územního pracoviště v Brandýse nad Labem – Staré Boleslavi, Boleslavská 31/4.

Chod podatelny bude pro veřejnost zajištěn od 13:30 do 15:30 hod.

Dne 17. 5. 2018 bude z důvodu přerušení dodávky vody v době od 7.00 hod do 17.00 hod (rekonstrukce vodovodního potrubí) částečně omezen provoz Územního pracoviště v Benešově, Tyršova 2074.

Pro veřejnost bude zajištěn chod podatelny a podání základních informací, a to v době 8-15.30 hod.

Reakce na vyhlášení ankety Absurdita roku 2018, kterou se stalo zadržování odpočtů DPH.

Z důvodu přerušení dodávky elektřiny dojde k omezení provozu na Územním pracovišti v Litvínově dne 14. 5. 2018 a na Územním pracovišti v Mostě dne 15. 5. 2018.

V rámci Územního pracoviště v Litvínově nebude budova pro veřejnost otevřena a bude možné využít schránku. Na Územním pracovišti v Mostě bude pro veřejnost přístupná podatelna.

Finanční správa v těchto dnech zahájila rozesílku celkem cca 3,3 mil. obálek se složenkami na zaplacení daně z nemovitých věcí na rok 2018. Lhůta pro zaplacení daně (nebo její první splátky) končí 31. května.

Jedenáctičlenná delegace, složená ze zástupců daňové a celní správy a zástupců velvyslanectví Pákistánské islámské republiky v České republice, navštívila dne 7. května 2018 Generální finanční ředitelství.

Z důvodu výpadku elektrické sítě bude ve čtvrtek dne 3. 5. 2018 pro veřejnost uzavřen objekt Územního pracoviště v Brandýse nad Labem – Staré Boleslavi, Boleslavská 31/4.

Z důvodu požáru sousední budovy dne 2. 5. 2018 došlo k celkovému výpadku sítě na Územním pracovišti v Říčanech, Politických vězňů 1233, 251 01 Říčany.

Pro veřejnost bude zajištěn v omezeném provozu chod podatelny a pokladny.

Dnes, 26.4.2018 od 16:00 do 23:00 dojde k odstávce služby pro ověření účtenky (EET).

Finanční úřad pro hlavní město Prahu uskutečnil v úterý 24. 4. 2018 celopražskou kontrolní akci zaměřenou na dodržování zákona o evidenci tržeb v hodinových hotelech.

Informační leták pro poplatníky daně z nemovitých věcí

Na základě zproštění mlčenlivosti dle § 52 odst. 2 daňového řádu doručeného místně příslušnému správci daně pro účely obhájení jeho postupu při provádění kontrolního postupu a následného řízení.

Informační leták pro poplatníky daně z nemovitých věcí

Pro zdaňovací období započatá v roce 2017 dochází ke změnám při vyplňování Samostatné přílohy k položce 12 I. oddílu přiznání k dani z příjmů právnických osob (dále jen „Příloha k TP“).

Finanční správa po důkladné analýze dospěla ke způsobu, jak rozsudek v případu společnosti AB CHEMITRANS promítne do své aplikační praxe. Svou metodiku zpřesňuje Finanční správa na základě vyvíjející se rozhodovací praxe soudů neustále.

Dne 5. 4. 2018 se na půdě Generálního finančního ředitelství uskutečnila pracovní návštěva zástupců daňové správy Jižní Koreje. Tato jedenáctičlenná delegace měla zájem se seznámit s organizací a řízením Finanční správy a daňovým systémem v České republice.

Z celkového počtu 1,9 milionu daňových přiznání odevzdalo 1,63 milionu fyzických a 260 tisíc právnických osob. Elektronickou formu zvolilo 16 % fyzických a 90 % právnických osob. Nejvíce podaných přiznání bylo v Praze a nejméně v Karlovarském kraji. V poslední den podávání, tedy 3. dubna, přijala Finanční správa ještě téměř 160 tisíc daňových přiznání.

V těchto dnech probíhá ve Smilovicích na Příbramsku seminář na téma převodních cen se zaměřením na problematiku oceňování finančních nástrojů. Jedná se o mezinárodní setkání, jehož se účastní celá řada expertů ze zahraničí i tuzemska. Cílem semináře je zvýšit odbornost Finanční správy České republiky v uvedené oblasti.

Příjmy z ubytování či přepravy osob získané prostřednictvím internetových platforem jako je například Airbnb, Booking, Uber a další, podléhají dani z příjmu a mají být zahrnuty v daňovém přiznání za rok 2017. Poslední den pro podání daňového přiznání, pokud jej nepředkládá daňový poradce, nebo lhůta není prodloužena ze zákona, letos vychází na úterý 3. dubna.

Dne 27.3.2018 bude z důvodu přerušení dodávky pitné vody v době od 7.00 do 20.00 (oprava vodovodní přípojky) částečně omezen provoz Územního pracoviště v Benešově, Tyršova 2074.

Pro veřejnost bude zajištěn chod podatelny, a to v rozšířených hodinách 8-17.00 a chod pokladny v rozšířených hodinách 8-11 a 12-15.30. Pro veřejnost bude zajištěno i podání základních informací.

V souvislosti s přípravami portálu MOJE daně a dalších kroků provedla Finanční správa ve spolupráci s agenturou STEM průzkum veřejného mínění na téma „Hodnocení Finanční správy českou veřejností“. Pro většinu dotázaných je Finanční správa profesionální institucí, která je důvěryhodná a otevřená veřejnosti. Portál MOJE daně zjednoduší plnění daňových povinností pro občany a podnikatele a přinese rozšíření elektronizace správy daní, kterou by uvítaly tři čtvrtiny dotázaných.

Z provozních důvodů (plánovaná celodenní odstávka dodávky elektrické energie) bude dne 23. 3. 2018 uzavřen objekt Územního pracoviště ve Frýdlantě Finančního úřadu pro Liberecký kraj (ulice Komenského 680, Frýdlant). Tento den nebude funkční telefonní spojení a e-mailová pošta. Příjem podání v písemné podobě zajistí podatelna Územního pracoviště v Liberci (ulice 1. máje 97, Liberec).

Dne 21. března 2018 dojde na Územním pracovišti v Hradci Králové od 7:30 do 12:00 hodin z technických důvodů k přerušení dodávky elektrické energie. Z tohoto důvodu nebude funkční ani telefonní spojení a e-mailová pošta. V této době nebude také možné přijímat na daňové pokladně peněžní hotovost.

Kriminalisté sekce finanční kriminality Národní centrály proti organizovanému zločinu služby kriminální policie a vyšetřování (NCOZ), pracující metodou Daňová Kobra, provedli koncem února rozsáhlý zásah, při kterém zadrželi 28 osob. Dvaadvacet z nich následně obvinili ze zločinu zkrácení daně, poplatku a podobné povinné platby s předpokládanou škodou cca 75 mil. korun. Na případu s krycím názvem Bentley pracoval tým Daňové Kobry několik měsíců, a to za velmi intenzivní podpory Finančního analytického úřadu a Finanční správy.

V pátek 9. 3. 2018 dojde na Finančním úřadě pro Olomoucký kraj od 13:30 hodin z technických důvodů k přerušení přívodu elektrické energie. Z tohoto důvodu nebude funkční telefonní spojení a e-mailová pošta.

Na odevzdání daňového přiznání mají poplatníci již jen necelý měsíc. Posledním dnem pro podání je úterý 3. dubna 2018. Tento den je zároveň posledním dnem pro úhradu daně a úřední hodiny finančních úřadů budou z toho důvodu 3. dubna otevřeny od 8:00 do 18:00 hodin. Daňové přiznání lze ale jednoduše odevzdat i elektronicky nebo poštou. Občané preferující osobní podání mohou i v menších obcích podat svá daňová přiznání, jelikož zaměstnanci Finanční správy uskutečňují výjezdy do obcí, kde se s nimi můžete o daňovém přiznání poradit a rovnou ho odevzdat.

Dne 5.3.2018 od 19:45 do 22:00 dojde k odstávce některých aplikací Daňového portálu. V uvedenou dobu nebudou dostupné aplikace Správa údajů evidence tržeb, Vracení DPH v rámci EU a Mini One Stop Shop. Odstávka se netýká příjmové části systému evidence tržeb.

Kriminalisté Národní centrály proti organizovanému zločinu služby kriminální policie a vyšetřování (NCOZ) operující v rámci Daňové Kobry odhalili podvody maskované za podnikání v oblasti polygrafie ve výši téměř 800 milionů. Státnímu zástupci navrhli obžalovat 5 osob, kterým za krácení daní hrozí 5 až 10 let odnětí svobody, některým až 12 let za zneužití pravomoci úřední osoby. Členové Daňové Kobry se k případu s krycím názvem TISKAŘ dostali na základě informace z jiného vyšetřování, na kterém již pracovali.

Autor: Ing. Martin Janeček | Zdroj: Hospodářské noviny | Datum: 22. 2. 2018

Posledním dnem pro odevzdání daňového přiznání pro poplatníky daně z příjmů za rok 2017 je 3. duben 2018. Tento den je zároveň posledním dnem lhůty pro úhradu daně. K pohodlnějšímu podání daňových přiznání mohou poplatníci využít elektronických podání nebo výjezdu pracovníků finančních úřadů do obcí. Daňové přiznání mohou podat osobně, poštou nebo elektronicky.

Vyjádření k rozsudku NSS ze dne 30. 1. 2018, č. j. 5 Afs 60/2017 - 60 ve věci společnosti VYRTYCH a.s.

V sobotu 17. 2. 2018, v čase mezi 7. a 11. hodinou dopolední, může docházet k výpadkům některých částí webových stránek Finanční správy ČR.

Policisté Národní centrály proti organizovanému zločinu služby kriminální policie a vyšetřování (NCOZ), zařazeni v pracovním týmu Daňová Kobra, rozkryli trestnou činnost dvou osob, které chtěly poškodit Finanční správu ČR. V této věci mělo docházet k odesílání účelově vytvořených a smyšlených podání k výplatě nadměrných odpočtů DPH.

Ve dnech 22. a 23. února 2018 dojde k přestěhování Územního pracoviště v Luhačovicích, Masarykova 137 do dočasných prostor Luhačovice, Zatloukalova 247 (bývalý penzion FORST).

Rafinovaný daňový podvod, jehož nebezpečnost zvyšovalo zapojení firem s dlouholetou historií, zastavila spolupráce Finanční správy a Finančního analytického úřadu s Policií ČR. Vyšetřování podvodů za 172 milionů korun vyústilo v obžalobu sedmi lidí, kterým hrozí odnětí svobody od pěti do deseti let. Díky včasnému aplikování zajišťovacích příkazů již finanční úřady zabavily podvodných firmám na účtech 37 milionů korun a zajistily další aktiva.

Dne 5. 2. 2018 se na Generálním finančním ředitelství uskutečnilo pracovní setkání se zástupci Ministerstva financí Nepálu. Předmětem zájmu této osmičlenné delegace byla organizace a řízení Finanční správy České republiky.

Z důvodu nutné technologické odstávky v sobotu 17.2.2018 nebudou od 7:00 do 11:00 z aplikací Daňového portálu odesílány jakékoliv e-mailové zprávy.

Finanční správa s velkým úspěchem ukončila další charitativní projekt s názvem „Pomáháme svým kolegům“. Ve spolupráci s Kontem Bariéry měl tento projekt za cíl podpořit vlastní zaměstnance Finanční správy, jejich děti a blízké, kteří mají zdravotní handicap nebo trpí vážnou nemocí. Pro Finanční správu se jednalo již o šestý povedený charitativní projekt.

Dne 16. ledna 2018 byl zveřejněn ve Sbírce zákonů nález Ústavního soudu, týkající se zákona o evidenci tržeb. Z rozsudku vyplývá, že zákon o evidenci tržeb zůstává dál nepřetržitě v platnosti, vyjma vybraných ustanovení zákona, která se ruší uplynutím 28. února 2018, resp. 31. prosince 2018. Konkrétně se dopady rozsudku promítly do odložení spuštění 3. a 4. fáze EET, zrušení povinnosti evidovat platby kartou a zrušení povinnosti uvádět na účtence DIČ. Soud dále konstatoval, že výjimky ze zákona o evidenci tržeb nelze stanovovat nařízením vlády, ale musí být zakotveny přímo v zákoně. Podstatné však je, že drtivá většina povinností plynoucích stávajícím poplatníkům ze zákona o evidenci tržeb platí i nadále beze změn.

Letošní přiznání k dani z nemovitých věcí je potřeba podat nejpozději do středy 31. ledna. Přiznání by neměli zapomenout podat zejména poplatníci, kteří v roce 2017 nově nabyli do svého vlastnictví pozemek, zdanitelnou stavbu nebo bytovou či nebytovou jednotku. Také ti poplatníci, kteří nemovitou věc darovali, prodali nebo jinak pozbyli, musí tuto skutečnost oznámit finančnímu úřadu. Pokud jim ještě nějaká nemovitá věc v kraji zbyla, podají dílčí daňové přiznání. Pokud všechny své nemovité věci v daném kraji v roce 2017 pozbyli, doručí na finanční úřad písemné oznámení o této skutečnosti.

Podnikatelé a pronajímatelé uplatňující výdaje procentem z příjmů (tzv. výdajové paušály), u nichž částka základu daně z podnikání nebo nájmu (popř. v součtu obojího) převyšuje polovinu celkového základu daně, mají možnost při podání daňového přiznání k dani z příjmů fyzických osob za zdaňovací období roku 2017 zvolit jednu ze dvou variant a vybrat si pro ně výhodnější zdanění.

Finanční správa upozorňuje daňovou veřejnost, že stejně jako v loňském roce mohou daňoví poplatníci, kteří zdaňují za uplynulý rok 2017 příjmy pouze ze závislé činnosti (typicky zaměstnanci), využít zjednodušený formulář daňového přiznání k dani z příjmů fyzických osob.

Finanční úřad pro Kraj Vysočina, ÚzP ve Žďáru nad Sázavou sděluje, že došlo ke ztrátě razítka úřadu (obdélníkového) o rozměrech 58x22 mm s textem: Finanční úřad pro Kraj Vysočina, Územní pracoviště ve Žďáru nad Sázavou, Strojírenská 28, 591 01 Žďár nad Sázavou. Razítko bylo opatřeno evidenčním číslem 09 a jeho ztráta byla zjištěna dne 2. 1. 2018. Dokumenty opatřené tímto razítkem počínaje dnem 2. 1. 2018 je třeba považovat za neplatné.

Stanovení jednotných kurzů za zdaňovací období 2017 podle § 38 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění účinném do 31. 12. 2017.

Generální finanční ředitelství vydává z důvodu jednotného přístupu k uplatňování DPH při osvobození poskytnutí služeb přímo vázaných na dovoz zboží a vývoz zboží ve smyslu § 69 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o DPH“) a v souvislosti s rozsudkem Soudního dvora Evropské unie (dále jen „SDEU“) ze dne 29. června 2017 ve věci C-288/16 L. Č. tuto Informaci.

Možnosti prominutí pokut za nepodání kontrolního hlášení DPH ve výši 10, 30 a 50 tisíc korun zůstávají pro rok 2018 ve stejném rozsahu, jako tomu bylo v roce 2017. Pokyn GFŘ D-29, který upravuje prominutí těchto pokut u kontrolního hlášení DPH, byl v této souvislosti aktulizován Dodatkem č. 2.