Finanční správa České republiky

Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

V prosinci vyprší platnost u 10 tisíc pokladních certifikátů pro zařízení EET Tisková zpráva

Certifikáty slouží k podpisu datových zpráv o evidovaných tržbách a jsou platné tři roky. Jejich výměna je nezbytná pro bezproblémové evidování tržeb. V prosinci vyprší platnost u téměř 10 tisíc pokladních certifikátů, a proto Finanční správa připomíná poplatníkům, aby si zkontrolovali platnost svého certifikátu a bezplatně si vygenerovali nový.

Obecně platí, že je nutné pravidelně obnovovat resp. měnit jakýkoliv typ certifikátu a to zejména z bezpečnostního hlediska, z důvodu omezení možnosti zneužití certifikátů. Většinu certifikátů vydávaných certifikačními autoritami, je třeba obnovovat každý rok. Pro pokladní certifikáty byl stanoven nejdelší možný interval jejich výměny, tedy tři roky.

„Poplatníkům před vypršením platnosti certifikátu zasílá Finanční správa primárně upozorňující e-mail. Komu nebylo možno poslat oznámení e-mailem, toho informujeme prostřednictvím SMS,“ dodala generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová.

Činnosti spojené s generováním pokladních certifikátů se provádějí ve webové aplikaci Elektronická evidence tržeb na Daňovém portále (www.daneelektronicky.cz). V části „CERTIFIKÁTY“, ve webové aplikaci EET, je možné ověřit dobu platnosti pokladního certifikátu, ale také využít službu upozornění na konec jeho platnosti. K tomu stačí ve stejné části aplikace do pole „Email pro upozornění“ zadat kontaktní e-mailovou adresu. Na tu následně budou poplatníkovi zaslány postupně tři e-maily s upozorněním o blížícím se konci platnosti konkrétního pokladního certifikátu.

Přesný postup a odpovědi na často kladené otázky v souvislosti s výměnou pokladního certifikátu naleznete na stránkách www.etrzby.cz nebo http://epodpora.mfcr.cz.

Aplikační služby