Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Termín pro placení daně z nemovitých věcí se blíží – informace pro placení daně dorazí nejpozději zítra

24. 5. 2021 Tisková zpráva

Ing. Mgr. Zuzana Mašátová tisková mluvčí, Generální finanční ředitelství

Finanční správa České republiky v rámci klientského přístupu k poplatníkům každoročně rozesílá složenky pro placení daně z nemovitých věcí, které jsou zpravidla doručovány nejpozději do 25. května. Letos rozeslala do 4. května 286 575 e-mailů a do 7.května 310 229 zpráv do datových schránek s informacemi pro placení daně. K poštovní přepravě bylo do 12. května předáno celkem 3 286 271 ks složenek. Pro placení daně využívá SIPO celkem 53 656 poplatníků.

Na složenkách je předtištěný bankovní účet finančního úřadu, na který se daň platí včetně předčíslí a kódu banky. Na alonži složenky, v e-mailu i ve zprávě zaslané do datové schránky je uveden QR kód, který lze použít při placení daně. Složenka nedorazí těm, kteří mají datovou schránku, platí prostřednictvím SIPO nebo mají přihlášenou službu, kdy jsou jim údaje pro placení daně zasílány do e-mailu, popřípadě mají daň do 30 korun.

„Pokud tyto služby poplatníci nevyužívají a složenku do 25. května neobdrželi, pak by se měli obrátit na pracoviště finančního úřadu, v jehož působnosti se nemovité věci nacházejí. Majitelé více nemovitých věcí v různých krajích obdrží současně více složenek pro úhradu daně,“ uvádí generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová. Podrobné informace naleznete na webu Finanční správy v Otázkách a odpovědích k zasílání složenek pro placení daně z nemovitých věcí.

Informace ohledně způsobu placení daně z nemovitých věcí nově naleznete i v Online finančním úřadě, kde si můžete ve své DIS+ zkontrolovat, zda máte správně uvedenou doručovací adresu. Pokud zjistíte, že je chybná, tak přes obecnou písemnost nahlásíte aktualizaci doručovací adresy. Obecná písemnost je dostupná v DIS+ v sekci Formuláře -> Nový elektronický formulář -> Obecné písemnosti-> Obecná písemnost určená pro podání orgánům Finanční správy ČR.

Chcete-li dostávat oznámení e-mailem, stačí v DIS+ vyplnit interaktivní tiskopis Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem 25 5559 MFin 5559 - vzor č. 1 (dále jen „Žádost“), který je dostupný zde a pošlete jako přílohu Obecné písemnosti, která je dostupná v DIS+ v sekci Formuláře -> Nový elektronický formulář -> Obecné písemnosti-> Obecná písemnost určená pro podání orgánům Finanční správy ČR.

Užitečné odkazy: Informace k zasílání složenek, Informace k dani z nemovitých věcí na rok 2021, Podání k dani z nemovitých věcí online