Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Finanční úřad pro Jihočeský kraj reaguje na aktuální situaci

16. 3. 2020 Tisková zpráva

Ing. Jana Králová tisková mluvčí FÚ pro Jihočeský kraj

Od pondělí 16. 3. 2020 budou pracoviště Finančního úřadu pro Jihočeský kraj přístupná pro veřejnost v omezeném režimu.

Na základě rozhodnutí vlády o zákazu volného pohybu osob přechází pracoviště územních pracovišť Finančního úřadu pro Jihočeský kraj do omezeného režimu.

Od 16. 3. 2020 od 11:00 se v jižních Čechách DOČASNĚ uzavírají pracoviště v tzv. „optimalizovaném režimu 2+2“. V Jihočeském kraji se jedná o územní pracoviště v Blatné, Dačicích, Kaplici, Vodňanech a Trhových Svinech. Ostatní pracoviště budou v pondělí a středu zpřístupněna veřejnosti od 8:00 do 11:00 hodin.

Po dobu zákazu volného pohybu osob je omezen provoz pokladen pro platby v hotovosti. Veřejnosti bude pro platbu v hotovosti zpřístupněna pouze pokladna na Územním pracovišti v Českých Budějovicích, a to také pouze v pondělí a středu od 8:00 do 11:00 hodin. Všechny klienty žádáme, aby zodpovědně dodržovali pravidla zodpovědného chování, zejména dostatečné rozestupy v délce minimálně 2 metry.

Na každém územním pracovišti bude v pracovní době zpřístupněn označený box pro bezdotyková podání (prosíme, aby podání byla vhazována v obálkách, případně sepnuta sponou, aby nedošlo k oddělení případných příloh). Tento box bude využíván nejenom pro daňová přiznání, ale jakákoliv podání finanční správě. Apelujeme na daňovou veřejnost, aby v podáních důsledně byly vždy uvedeny kontaktní údaje pro vzdálenou komunikaci (zejména mobilní telefon, telefon, email), pro případnou komunikaci ve věci těchto podání.

Samostatně upozorňujeme na žádosti o zvláštní režimu dle zákona o evidenci tržeb (tzv. „bločky“). Finanční úřad pro Jihočeský kraj žadatele prosí, aby případné žádosti vhazovali do bezdotykových boxů. Žádosti budou vyhodnoceny a žadatelé budou informováni prostředky vzdálené komunikace o připravených dokumentech a bločcích k převzetí. Předání těchto dokumentů předpokládáme v druhé polovině dubna 2020 (přičemž řešená povinnost nabývá účinnosti od 1. května 2020).

Doporučujeme ke komunikaci se správcem daně využívat dálkové formy komunikace (např. www.daneelektronicky.cz, datové schránky, e-mail).

 Pro zodpovězení dotazů k aktuální situaci využijte následující telefonní čísla:

  • 387 723 111 (ÚP v Č. Budějovicích)
  • 380 760 111 (ÚP v Č. Krumlově)
  • 382 750 111 (ÚP v Písku)
  • 383 363 111 (ÚP ve Strakonicích)
  • 384 353 111 (ÚP v J. Hradci)
  • 388 371 111 (ÚP v Prachaticích)
  • 381 480 111 (ÚP v Táboře)
  • 387 722 111 (FÚ pro Jihočeský kraj)

Pro zodpovězení dotazů zejména v oblasti Elektronické evidence tržeb využijte telefonní číslo:

 

  • 225 092 392