Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Elektronická evidence tržeb klepe na dveře

2. 11. 2016 Tisková zpráva

Ing. Jana Králová tisková mluvčí Finančního úřadu pro Jihočeský kraj

První prosinec se blíží a s ním i zahájení evidování tržeb. Od 1. 11. 2016, kdy byl spuštěn pilotní provoz, si mohou podnikatelé vyzkoušet v pilotním provozu zasílání účtenek a zhodnotit, jak jim jejich zařízení funguje.

Již od 1. prosince 2016 vzniká povinnost evidovat tržby pro první skupinu podnikatelů v oblasti stravování a ubytování. V Jižních Čechách se tato povinnost týká necelých 4 tisíc podnikatelů. Před přijetím 1. evidované tržby je nutné získat Autentizační údaj, který slouží k přihlášení do webové aplikace Elektronická evidence tržeb. Zde si po přihlášení podnikatel vygeneruje digitální certifikát a zaeviduje své provozovny. Požádat o autentizační údaje je možné elektronicky, prostřednictvím Daňového portálu (EPO žádost) s využitím přihlašovacích údajů do datové schránky nebo osobně (ústně do protokolu) na libovolném územním pracovišti finančního úřadu. O autentizační údaje může požádat rovněž zplnomocněný zástupce podnikatele. Plná moc pro oprávněnou osobu musí být buď generální, nebo musí obsahovat zplnomocnění k podání žádosti o autentizační údaje a k jejich převzetí. Podpisy na plné moci nemusí být úředně ověřeny.

V současné době o autentizační údaje zažádalo necelých 1650 podnikatelů, což je asi 40 % očekávaného počtu žadatelů. Většina podnikatelů tedy bude žádat o autentizační údaje v průběhu listopadu, díky čemuž lze očekávat nápor na územní pracoviště finančních úřadů. Finanční správa proto apeluje na podnikatele, aby neodkládali podání žádosti o autentizační údaje na poslední chvíli.

Kompletní informace o evidenci tržeb naleznete na www.etrzby.cz. Velmi užitečný souhrn nejčastějších dotazů a odpovědí naleznete zde: http://www.etrzby.cz/cs/nejcastejsi-dotazy-podnikatelu, případné konkrétní otázky jsou navíc zodpovídány na infolince finanční správy tel. číslo 0225 092 392.