Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Ukončení provozu daňových pokladen na 9 nejmenších pracovištích finančního úřadu

22. 7. 2015

V rámci optimalizace fungování Finanční správy dojde v Jihomoravském kraji k 1. září 2015 k ukončení provozu pokladen pro výběr hotovostních plateb daní a poplatků na 9 „neokresních“ územních pracovištích Finančního úřadu pro Jihomoravský kraj. Samotná pracoviště budou všechny ostatní dosavadní agendy vykonávat i nadále.

Jsou jimi Územní pracoviště Bučovicích, Boskovicích, Slavkově u Brna, Hustopečích, Ivančicích, Tišnově, Veselí nad Moravou, Mikulově a Moravském Krumlově.

Důvodem je zejména skutečnost, že náklady na jednu transakci na pokladně územního pracoviště finančního úřadu představují částku ve výši 42,50 korun, přičemž například Česká pošta s.p. nabízí obdobnou službu v komerčním režimu za 29 korun. Navíc v případě zachování pokladen by musela Finanční správa investovat značné prostředky do bezpečnosti pokladen, což by s ohledem na tento záměr nebylo hospodárné.

V rámci celé Finanční správy bude takto ukončen provoz celkem 103 daňových pokladen.

Jako alternativu nejčastějšího hotovostního placení – úhrady daně z nemovitých věcí - nabízí Finanční správa od ledna příštího roku možnost placení této daně prostřednictvím Soustředěné inkasní platby obyvatelstva (SIPO).

Pro nejbližší období placení daně z příjmů a daně z nemovitých věcí připravuje Finanční správa i další alternativu pro platby v hotovosti, jakou byla v minulosti například tzv. „daňová složenka“, kterou bylo možné platit daně bezplatně na přepážkách České pošty s.p. Tato služba byla velmi oblíbená zejména proto, že pokladen územních pracovišť finančních úřadů je 201 a mají oproti více než 3000 provozovnám České pošty nesrovnatelně menší kapacitu. Snahou Finanční správy je, aby se komfort při placení daní pro občany ve výsledku zvýšil a aby mohli platit daně bezplatně na více místech, než je tomu dnes.