Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Informace dle zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím pro Finanční úřad pro Jihomoravský kraj

Název Finanční úřad pro Jihomoravský kraj
Důvod a způsob založení Zřízen zákonem č. 456/2011 Sb., o Finanční správě České republiky, ve znění pozdějších předpisů. Nadřízenými orgány jsou Odvolací finanční ředitelství a Generální finanční ředitelství.
Organizační struktura Organizační řád Finanční správy České republiky:
Organizační řád FS ČR (Služební předpis č. 1/2025 generálního ředitele) | Organizační struktura | Informace o FS ČR | Finanční správa | Finanční správa
Kontaktní spojení Telefon: 542 191 111
Finanční úřad pro Jihomoravský kraj | Finanční úřady | Orgány finanční správy | Organizační struktura | Informace o FS ČR | Finanční správa | Finanční správa
Kontaktní poštovní adresa náměstí Svobody 4
602 00 Brno
Adresa úřadovny pro osobní návštěvu náměstí Svobody 4
Brno
Úřední hodiny všech úřadoven určených pro osobní návštěvy pondělí a středa: 8:00 – 17:00 hodin

Telefonní čísla 542 191 111
Čísla faxu
Adresa internetové stránky https://www.financnisprava.gov.cz
Adresa e-podatelny Portál MOJE daně | Daně elektronicky | Daně | Finanční správa
Další elektronické adresy podatelna3000@fs.gov.cz
Případné platby lze poukázat Placení daní | Daně | Finanční správa
72080043 (Generální finanční ředitelství)
DIČ CZ72080043 (Generální finanční ředitelství)
Seznamy hlavních dokumentů https://www.financnisprava.gov.cz
Rozpočet Struktura zveřejňovaných informací dle vyhlášky č. 515/2020 Sb. | Informace podle zákona č. 106/1999 Sb. | Povinně zveřejňované informace | Finanční správa | Finanční správa
Žádosti o informace Postup při vyřizování podání | Informace podle zákona č. 106/1999 Sb. | Povinně zveřejňované informace | Finanční správa | Finanční správa
Příjem žádostí a dalších podání Písemné žádosti o informace a další písemná podání přijímá podatelna na výše uvedené adrese. Ústní žádosti, příp. jiná ústní podání, přijímají jednotlivé organizační útvary Finančního úřadu pro Jihomoravský kraj v souladu s jimi vykonávanou agendou a na základě příslušných zmocnění v obecně závazných právních předpisech.
Opravné prostředky Podání opravného prostředku | Informace podle zákona č. 106/1999 Sb. | Povinně zveřejňované informace | Finanční správa | Finanční správa
Formuláře Daňové tiskopisy | Daně | Finanční správa
Popisy postupů - návody pro řešení životních situací Životní situace | Daně | Finanční správa
Nejdůležitější používané předpisy Legislativa a metodika | Daně | Finanční správa
Sazebník úhrad za poskytování informací Sazebník úhrad dle zákona č. 106/1999 Sb. | Informace podle zákona č. 106/1999 Sb. | Povinně zveřejňované informace | Finanční správa | Finanční správa
Licenční smlouvy Finanční správa ČR nemá k dispozici a neposkytuje licenční smlouvy.

Finanční správa ČR nemá k dispozici a neposkytuje licenční smlouvy.

Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.

Výroční zpráva za rok 2024 o činnosti Finančního úřadu pro Jihomoravský kraj v oblasti poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů

V souladu s § 18 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), tímto Finanční úřad pro Jihomoravský kraj zveřejňuje výroční zprávu za rok 2024 v oblasti poskytování informací, neboť dle § 2 InfZ je povinným subjektem.

A. Počet podaných žádostí o informace a počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí

V roce 2024 byl celkový počet podaných žádostí o informace 27, z toho:

  • ve 3 případech byla žádost odložena
  • v 5 případech byla žádost odmítnuta
  • ve 3 případech byla žádost částečně odmítnuta

B. Počet odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí

  • počet podaných odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí: 2
  • počet podaných odvolání proti rozhodnutí o částečném odmítnutí: 3

C. Opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání povinného subjektu o odmítnutí nebo částečném odmítnutí žádosti a přehled všech výdajů, které povinný subjekt vynaložil v souvislosti se soudními řízeními, a to včetně nákladů na své vlastní zaměstnance a nákladů na právní zastoupení

V roce 2024 nebyl vydán žádný rozsudek, který se týká působnosti povinného subjektu.

D. Počet stížností podaných podle ustanovení § 16a InfZ, důvody podání stížností a stručný popis způsobu vyřízení stížností

  • počet stížností: 1

Žadatel nesouhlasil s odložením žádosti, kterou požadoval informaci týkající se odměňování za doměření daně. Žádost byla odložena v souladu s § 14 odst. 5 písm. c) InfZ s odkazem, že povinný subjekt není věcně příslušný. Odvolací orgán postup povinného subjektu potvrdil.

E. Další informace vztahující se k uplatňování InfZ – úhrada za poskytnutí informací v souladu s ustanovením § 17 InfZ

Povinný subjekt v roce 2024 nezpoplatnil žádnou žádost.

 

 Ing. Martin Komárek 

ředitel finančního úřadu

Informace z úřední desky FS

dle § 38ze zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů.

dle § 127 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů