Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Změna při vyplňování u transakcí se spojenými osobami

17. 4. 2018 Tisková zpráva

Ing. Kateřina Vaidišová tisková mluvčí, Generální finanční ředitelství

Pro zdaňovací období započatá v roce 2017 dochází ke změnám při vyplňování Samostatné přílohy k položce 12 I. oddílu přiznání k dani z příjmů právnických osob (dále jen „Příloha k TP“).

První změnou je rozšíření okruhu subjektů, které povinně vyplňují Přílohy k TP při splnění relevantních podmínek, i na daňové subjekty vymezené v § 11 odst. 2 písm. b) až g) zákona č. 456/2011 Sb., o Finanční správě České republiky ve znění pozdějších předpisů, tedy na banky, spořitelny, pojišťovny, investiční fondy, penzijní společnosti. Tyto subjekty však vzhledem k povaze svého podnikání nemusí vyplňovat některé z řádků Přílohy k TP.

Druhou změnou je doplnění řádku „Nájem“ do tabulky B a řádků „Finanční a bankovní záruky - přijaté“ a „Finanční a bankovní záruky – poskytnuté“ do tabulky C. U posledních dvou zmíněných řádků se vyplňuje pouze příznak, zda byla uvedená transakce uskutečněna či nikoliv.

Současně je nutné připomenout, že údaje v Příloze k TP se uvádí v celých tisících Kč. V případě chybného vyplnění je nutná další komunikace mezi daňovým subjektem a příslušným správcem daně. Pro zajištění lepšího uživatelského prostředí elektronických podání (EPO) se při nejbližší aktualizaci v okamžiku, kdy daňový subjekt otevře poprvé list Přílohy k TP, objeví hlášení na obrazovce s upozorněním na řády celých tis. Kč, ve kterých se Příloha k TP vyplňuje.