Nabídka zaměstnání
Víte, proč je činnost Finanční správy ČR tak důležitá? Protože bez ní by téměř ze dne na den v naší zemi přestalo fungovat zdravotnictví, vzdělávání či například bezpečnost.
Pokud se chcete i Vy podílet na správě daní nebo na výkonu dalších souvisejících agend, nové kolegy a kolegyně hledáme napříč republikou především v oborech finance, daně, účetnictví, právo, IT a dalších.
Vyhlášená výběrová řízení Vám zašleme i přímo na e-mail – stačí se přihlásit k odběru.
Nejzajímavější zaměstnanecké benefity
Jak se úspěšně přihlásit do výběrového řízení?
Aktuální nabídku zaměstnání naleznete v aplikaci na této stránce.
>> Mám zájem o některou z nabízených pozic. Co mám dále udělat?
- Přečíst si oznámení o vyhlášení výběrového řízení, kde jsou uvedeny bližší informace týkající se obsazované pozice.
- Vyplnit žádost o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo/jmenování na služební místo představeného (dále jen „žádost“). POZOR! Žádost je přílohou oznámení o vyhlášení výběrového řízení, kterého se výběrové řízení týká, proto nelze jednou staženou žádost bez dalšího použít pro jiné výběrové řízení.
>> Vyplnit žádost o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo/jmenování na služební místo představeného (dále jen „žádost“). POZOR! Žádost je přílohou oznámení o vyhlášení výběrového řízení, kterého se výběrové řízení týká, proto nelze jednou staženou žádost bez dalšího použít pro jiné výběrové řízení.
- K žádosti musí být přiloženy všechny požadované přílohy, které jsou v oznámení o vyhlášení výběrového řízení uvedeny:
- čestné prohlášení (je součástí žádosti, popř. lze připojit čestné prohlášení na vlastním formuláři),
- výpis z evidence Rejstříku trestů nebo do žádosti uvést údaje nutné k vyžádání výpisu ze strany služebního orgánu,
- originál nebo úředně ověřenou kopii dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání (lze předložit nejpozději před konáním pohovoru, popř. písemné zkoušky),
- životopis,
- a další (v závislosti na konkrétní pozici).
- Žádost společně se všemi přílohami odeslat jedním z následujících způsobů:
- poštou na adresu příslušného služebního úřadu,
- elektronicky s uznávaným elektronickým podpisem na elektronickou adresu služebního úřadu,
- prostřednictvím veřejné datové sítě do datové schránky služebního úřadu nebo
- odevzdat osobně na podatelnu služebního úřadu.
>> Co bude následovat?
Po skončení lhůty k podávání žádostí jsou otevírány obálky v pořadí, v jakém byly na služební úřad doručeny. Žadatel je následně buď pozván k pohovoru nebo vyrozuměn o vyřazení své žádosti na základě některého ze zákonem stanovených důvodů.
Žadatelé, kteří se dostaví na základě pozvánky k pohovoru, čeká osobní pohovor před výběrovou komisí (popř. před bezprostředně nadřízeným představeným). Výběrová komise žadatelům pokládá otázky odborného charakteru odpovídající příslušnému oboru služby, popř. se dotazuje na jejich předchozí profesní dráhu. Součástí pohovoru může být i ověření jazykových znalostí, je-li znalost cizího jazyka požadována. Pohovor lze doplnit také písemnou zkouškou, na což musí být žadatelé upozorněni nejpozději před konáním pohovoru.
Na základě výsledků pohovorů, včetně případné písemné zkoušky, jsou žadatelé podle dosažených bodů rozděleni na úspěšné a neúspěšné. Sestaví se protokol o průběhu a výsledku výběrového řízení, v němž jsou uvedena jména maximálně 3 nejvhodnějších žadatelů v abecedním pořadí, následují jména dalších úspěšných žadatelů v pořadí dle dosažených bodů a na závěr se uvádí seznam žadatelů, kteří ve výběrovém řízení neuspěli, v abecedním pořadí. Tento protokol se zakládá do spisu výběrového řízení. Žadatel může využít svého práva a do protokolu o průběhu a výsledku výběrového řízení nahlédnout.
Služební orgán v dohodě s bezprostředně nadřízeným představeným (ve vztahu k obsazovanému služebnímu místu) následně vybere nejvhodnějšího žadatele pro obsazení služebního místa. Tento žadatel se rozhodnutím služebního orgánu přijme do služebního poměru (pokud se nejedná o státního zaměstnance) a zařadí/jmenuje na služební místo. Ostatním žadatelům (úspěšným i neúspěšným), o jejichž přijetí do služebního poměru a zařazení/jmenování na služební místo nebude rozhodnuto, se zasílá vyrozumění o výsledku výběrového řízení, které se doručuje prostřednictvím datové schránky žadatele nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail).
Často kladené dotazy
- 5 týdnů dovolené
- 5 dní indispozičního volna
- 1 den služebního volna k zařízení osobních záležitostí
- až 5 dnů služebního volna k individuálním studijním účelům
- možnost využití napracovaných hodin formou celodenního volna až 2 dny v kalendářním měsíci
- pružná služební/pracovní doba
- možnost kratší služební/pracovní doby
- příspěvek na stravování
- čerpání individuálního příspěvku z FKSP dle volby zaměstnance (např. na penzijní připojištění, resp. doplňkové penzijní spoření, stravování nebo v systému cafeterie)
- rekreace ve vlastních rekreačních zařízeních
- letní tábor pro děti zaměstnanců
- víceúčelová karta MultiSport
- možnost zvýhodněného nákupu zboží a služeb u smluvních partnerů (např. vybraná divadla, České dráhy, a. s., ...)
- možnost zapojení do zaměstnaneckých programů zdravotních pojišťoven
- vzdělávací program
Den | Základní* služební/pracovní doba |
Volitelná** služební/pracovní doba |
---|---|---|
Pondělí – Čtvrtek | 9.00 – 13.00 | 6.00 – 9.00 13.00 – 20.00 |
Pátek | 9.00 – 12.00 | 6.00 – 9.00 12.00 – 20.00 |
* Základní služební/pracovní doba = časový úsek povinné přítomnosti zaměstnance na pracovišti (pondělí – čtvrtek 4 hodiny, pátek 3 hodiny)
** Volitelná služební/pracovní doba = časové úseky, v rámci nichž si zaměstnanec sám volí začátek a konec služební/pracovní doby v jednotlivých dnech
Právní poměry státních zaměstnanců v ministerstvech a jiných správních úřadech upravuje zvláštní zákon č. 234/2014 Sb., o státní službě. Zákon o státní službě upravuje právní poměry státních zaměstnanců, jejich služební vztahy a organizační věci státní služby.
Důvodem zvláštního postavení státních zaměstnanců je:
- zvláštní povaha zaměstnavatele – stát,
- předmět služeb zaměstnavatele – výkon státní správy,
- spolupůsobení státních zaměstnanců při výkonu státní správy,
- potřeba těsného organického včlenění státního zaměstnance do organismu zaměstnavatele – pravidla systemizace a organizace služebních úřadů, hierarchická podřízenost a nadřízenost.
[PDF] Podmínky výkonu služby stanovené zákonem o státní službě (účinnost k 1. 1. 2023).
Odvolací finanční ředitelství vyhlašuje výběrové řízení na pozici:
500235 - vrchní rada - ředitel Odboru nepřímých daní II
Úřad:
Odvolací finanční ředitelství
Místo výkonu služby
BRNO