Nabídka zaměstnání
Víte, proč je činnost Finanční správy ČR tak důležitá? Protože bez ní by téměř ze dne na den v naší zemi přestalo fungovat zdravotnictví, vzdělávání či například bezpečnost.
Pokud se chcete i Vy podílet na správě daní nebo na výkonu dalších souvisejících agend, nové kolegy a kolegyně hledáme napříč republikou především v oborech finance, daně, účetnictví, právo, IT a dalších.
Vyhlášená výběrová řízení Vám zašleme i přímo na e-mail – stačí se přihlásit k odběru.
Nejzajímavější zaměstnanecké benefity
Jak se úspěšně přihlásit do výběrového řízení?
Aktuální nabídku zaměstnání naleznete v aplikaci na této stránce.
>> Mám zájem o některou z nabízených pozic. Co mám dále udělat?
- Přečíst si oznámení o vyhlášení výběrového řízení, kde jsou uvedeny bližší informace týkající se obsazované pozice.
- Vyplnit žádost o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo/jmenování na služební místo představeného (dále jen „žádost“). POZOR! Žádost je přílohou oznámení o vyhlášení výběrového řízení, kterého se výběrové řízení týká, proto nelze jednou staženou žádost bez dalšího použít pro jiné výběrové řízení.
>> Vyplnit žádost o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo/jmenování na služební místo představeného (dále jen „žádost“). POZOR! Žádost je přílohou oznámení o vyhlášení výběrového řízení, kterého se výběrové řízení týká, proto nelze jednou staženou žádost bez dalšího použít pro jiné výběrové řízení.
- K žádosti musí být přiloženy všechny požadované přílohy, které jsou v oznámení o vyhlášení výběrového řízení uvedeny:
- čestné prohlášení (je součástí žádosti, popř. lze připojit čestné prohlášení na vlastním formuláři),
- výpis z evidence Rejstříku trestů nebo do žádosti uvést údaje nutné k vyžádání výpisu ze strany služebního orgánu,
- originál nebo úředně ověřenou kopii dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání (lze předložit nejpozději před konáním pohovoru, popř. písemné zkoušky),
- životopis,
- a další (v závislosti na konkrétní pozici).
- Žádost společně se všemi přílohami odeslat jedním z následujících způsobů:
- poštou na adresu příslušného služebního úřadu,
- elektronicky s uznávaným elektronickým podpisem na elektronickou adresu služebního úřadu,
- prostřednictvím veřejné datové sítě do datové schránky služebního úřadu nebo
- odevzdat osobně na podatelnu služebního úřadu.
>> Co bude následovat?
Po skončení lhůty k podávání žádostí jsou otevírány obálky v pořadí, v jakém byly na služební úřad doručeny. Žadatel je následně buď pozván k pohovoru nebo vyrozuměn o vyřazení své žádosti na základě některého ze zákonem stanovených důvodů.
Žadatelé, kteří se dostaví na základě pozvánky k pohovoru, čeká osobní pohovor před výběrovou komisí (popř. před bezprostředně nadřízeným představeným). Výběrová komise žadatelům pokládá otázky odborného charakteru odpovídající příslušnému oboru služby, popř. se dotazuje na jejich předchozí profesní dráhu. Součástí pohovoru může být i ověření jazykových znalostí, je-li znalost cizího jazyka požadována. Pohovor lze doplnit také písemnou zkouškou, na což musí být žadatelé upozorněni nejpozději před konáním pohovoru.
Na základě výsledků pohovorů, včetně případné písemné zkoušky, jsou žadatelé podle dosažených bodů rozděleni na úspěšné a neúspěšné. Sestaví se protokol o průběhu a výsledku výběrového řízení, v němž jsou uvedena jména maximálně 3 nejvhodnějších žadatelů v abecedním pořadí, následují jména dalších úspěšných žadatelů v pořadí dle dosažených bodů a na závěr se uvádí seznam žadatelů, kteří ve výběrovém řízení neuspěli, v abecedním pořadí. Tento protokol se zakládá do spisu výběrového řízení. Žadatel může využít svého práva a do protokolu o průběhu a výsledku výběrového řízení nahlédnout.
Služební orgán v dohodě s bezprostředně nadřízeným představeným (ve vztahu k obsazovanému služebnímu místu) následně vybere nejvhodnějšího žadatele pro obsazení služebního místa. Tento žadatel se rozhodnutím služebního orgánu přijme do služebního poměru (pokud se nejedná o státního zaměstnance) a zařadí/jmenuje na služební místo. Ostatním žadatelům (úspěšným i neúspěšným), o jejichž přijetí do služebního poměru a zařazení/jmenování na služební místo nebude rozhodnuto, se zasílá vyrozumění o výsledku výběrového řízení, které se doručuje prostřednictvím datové schránky žadatele nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail).
Často kladené dotazy
- 5 týdnů dovolené
- 5 dní indispozičního volna
- 1 den služebního volna k zařízení osobních záležitostí
- až 5 dnů služebního volna k individuálním studijním účelům
- možnost využití napracovaných hodin formou celodenního volna až 2 dny v kalendářním měsíci
- pružná služební/pracovní doba
- možnost kratší služební/pracovní doby
- příspěvek na stravování
- čerpání individuálního příspěvku z FKSP dle volby zaměstnance (např. na penzijní připojištění, resp. doplňkové penzijní spoření, stravování nebo v systému cafeterie)
- rekreace ve vlastních rekreačních zařízeních
- letní tábor pro děti zaměstnanců
- víceúčelová karta MultiSport
- možnost zvýhodněného nákupu zboží a služeb u smluvních partnerů (např. vybraná divadla, České dráhy, a. s., ...)
- možnost zapojení do zaměstnaneckých programů zdravotních pojišťoven
- vzdělávací program
Den | Základní* služební/pracovní doba |
Volitelná** služební/pracovní doba |
---|---|---|
Pondělí – Čtvrtek | 9.00 – 13.00 | 6.00 – 9.00 13.00 – 20.00 |
Pátek | 9.00 – 12.00 | 6.00 – 9.00 12.00 – 20.00 |
* Základní služební/pracovní doba = časový úsek povinné přítomnosti zaměstnance na pracovišti (pondělí – čtvrtek 4 hodiny, pátek 3 hodiny)
** Volitelná služební/pracovní doba = časové úseky, v rámci nichž si zaměstnanec sám volí začátek a konec služební/pracovní doby v jednotlivých dnech
Právní poměry státních zaměstnanců v ministerstvech a jiných správních úřadech upravuje zvláštní zákon č. 234/2014 Sb., o státní službě. Zákon o státní službě upravuje právní poměry státních zaměstnanců, jejich služební vztahy a organizační věci státní služby.
Důvodem zvláštního postavení státních zaměstnanců je:
- zvláštní povaha zaměstnavatele – stát,
- předmět služeb zaměstnavatele – výkon státní správy,
- spolupůsobení státních zaměstnanců při výkonu státní správy,
- potřeba těsného organického včlenění státního zaměstnance do organismu zaměstnavatele – pravidla systemizace a organizace služebních úřadů, hierarchická podřízenost a nadřízenost.
[PDF] Podmínky výkonu služby stanovené zákonem o státní službě (účinnost k 1. 1. 2023).
Finanční úřad pro Královéhradecký kraj vyhlašuje výběrové řízení na pozici:
270408 Referent/ka v Oddělení vymáhacím
Úřad:
Územní pracoviště v Náchodě
Místo výkonu
NÁCHOD
Komplexní výkon agendy při správě daní ve složitých případech správy daní.
Provádí potřebné procesní úkony podle daňového řádu, správního řádu a jiných souvisejících právních předpisů a vydává rozhodnutí v daňovém a správním řízení.
Systémově zajišťuje a koordinuje činnosti, které jsou nedílnou součástí správy daní, v rozsahu svěřené působnosti.
Zajišťuje činnosti ve věci vymáhání daňových nedoplatků. Vyrozumívá daňové subjekty o nedoplatku, realizuje ústní jednání s účastníky daňového řízení a vyhotovuje k tomu příslušné protokoly.
Vede daňové a správní řízení a k tomu provádí potřebné procesní úkony (včetně místního šetření) podle příslušných právních předpisů, včetně agendy mezinárodního vymáhání.
- vzdělání: vyšší odborné vzdělání nebo bakalářský studijní program (popř. střední vzdělání s maturitní zkouškou dle zákonem stanovených podmínek viz Poznámka)
- občanská bezúhonnost, svéprávnost, flexibilita, ochota učit se novým věcem, pečlivost a svědomitost
- místo výkonu: Náchod
- platové zařazení: platová třída 10
- předpokládaný den nástupu: 1.4.2023
- pracovní poměr v režimu zákoníku prácePřihlášky do výběrového řízení
formou strukturovaného profesního životopisu zaměřeného na předchozí praxi a motivačního dopisu zasílejte
do 20.2.2023 na e-mail: podatelna2709@fs.mfcr.cz
do předmětu e-mailu uveďte: VŘ10
nebo na adresu:
Finanční Úřad pro Královéhradecký kraj,Územní pracoviště v Náchodě,
Tyršova 49, 547 01 Náchod
kontaktní osoba: Jana Špačková, asistentka ředitele
telefon: 491 418 303
Finanční správa České republiky si vyhrazuje právo vyzvat k účasti ve výběrovém řízení, které se koná za účelem přijetí zaměstnance do pracovního poměru, pouze uchazeče, kteří vyhověli podmínkám výběrového řízení (vzdělání, praxe), případně bez výběru konkrétního uchazeče výběrové řízení ukončit. V zákonem stanovených případech lze přijmout do pracovního poměru i uchazeče, který nesplňuje předpoklad vzdělání (§ 178 odst. 2 ZSS1), NV 341/2017 Sb.2),NV 304/2014 Sb.3)). Osobní údaje uchazečů budou zpracovány v souladu s platnými právními předpisy a budou evidovány výhradně pro účely tohoto výběrového řízení. Po jeho uzavření budou spolu se spisem výběrového řízení archivovány a následně skartovány v souladu se Skartačním řádem FS ČR. Výsledek výběrového řízení nezakládá právní nárok uchazeče na přijetí do pracovního poměru nebo na jmenování na vedoucí pracovní místo. Pracovní poměr se zakládá pracovní smlouvou mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem a vzniká dnem, který je sjednán v pracovní smlouvě jako den nástupu do práce. Finanční správa České republiky respektuje požadavky genderové rovnosti, zajišťuje při výkonu práv a povinností rovné zacházení se všemi uchazeči. Pod pojmem uchazeč se rozumí uchazeč nebo uchazečka v závislosti na podání přihlášky do výběrového řízení mužem nebo ženou a obdobně pro další pojmy totožného charakteru. Finanční správa České republiky nevede evidenci životopisů zájemců o zaměstnání.
Odměňování zaměstnanců Finanční správy České republiky se řídí platnými právními předpisy pro pracovněprávní a služební vztahy: pracovní místo: zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů; nařízení vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů2); nařízení vlády č. 590/2006 Sb., kterým se stanoví okruh a rozsah jiných důležitých osobních překážek v práci; nařízení vlády č. 222/2010 Sb., o katalogu prací ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů; služební místo: zákon č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů1); nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů3); nařízení vlády č. 135/2015 Sb., o dalších překážkách ve státní službě, za které přísluší státnímu zaměstnanci plat; nařízení vlády č. 302/2014 Sb., o katalogu správních činností, ve znění pozdějších předpisů.
Ve Finanční správě České republiky mají zaměstnanci v pracovním poměru zvýšené povinnosti v souladu s § 303 a § 304 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů.