Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Tiskové zprávy 2016

Finanční správa provedla 13. prosince na území města Prahy bleskovou exekuční akci s názvem „Karlův most“, zaměřenou na daňové dlužníky, kteří dlužili státu desítky milionů korun, a to zejména na dani z přidané hodnoty. Jednalo se o historicky nejúspěšnější exekuční akci podobného typu, kdy celkový výtěžek dosáhl rekordní částky 45,3 mil. korun.
Finanční správa ČR upozorňuje daňovou veřejnost, že posledním dnem pro příjem hotovosti
v daňových pokladnách finančních úřadů a jejich územních pracovišť v roce 2016 bude pondělí
19. prosince. Daňové pokladny budou opět otevřeny ve středu 4. ledna 2017.
Zákon o evidenci tržeb, který představuje jedno z nejdůležitějších systémových opatření k narovnání podnikatelského prostředí v novodobé historii České republiky, vstoupil v účinnost. V souvislosti s tím došlo ke snížení DPH v oblasti stravovacích služeb z 21 na 15 % s výjimkou alkoholických nápojů.
Náměstkyně ministra financí Alena Schillerová a její polský protějšek Marian Banaś podepsali v Telči ujednání o přímé přeshraniční spolupráci v oblasti DPH.
Pokud jste v řádném daňovém přiznání nezdanili všechny příjmy podléhající dani z příjmů fyzických osob nebo jste si chybně uplatnili některé slevy na dani či daňové zvýhodnění, podejte raději urychleně dodatečné daňové přiznání. Pokud své pochybení napravíte ještě před kontrolou finančního úřadu, nebudete platit penále.
Elektronická evidence tržeb – jeden z nejvýznamnějších projektů Finanční správy - startuje za pouhých 9 pracovních dní. Autentizační údaje si vyzvedlo už více než 36 tisíc podnikatelů. Vzhledem k blížícímu se termínu zahájení evidence tržeb a skutečnosti, že ne všichni podnikatelé dosud o autentizační údaje požádali, rozhodla se Finanční správa prodloužením pracovních hodin usnadnit podnikatelům jejich získání na územních pracovištích finančních úřadů.
Počínaje 1. listopadem 2016 je při převodu nemovitostí poplatníkem daně z nabytí nemovitých věcí nově výhradně jejich nabyvatel. Smluvní dohoda mezi účastníky transakce o přenosu daňové povinnosti na prodávajícího (převodce) není akceptovatelná. Rozhodným dnem vzniku daňové povinnosti je vždy den nabytí vlastnického práva k nemovité věci. V nejčastějších případech (kupní, směnné smlouvy) je u nemovitých věcí zapisovaných do katastru nemovitostí tímto rozhodným dnem den právních účinků vkladu do katastru.
Ve čtvrtek 20. října byla za účasti zástupců vedení Celní a Finanční správy ČR slavnostně odhalena pamětní deska Alfonse Kavalce - přednosty důchodkového úřadu v Bruntále, jenž byl za druhé světové války 20. října 1942 popraven nacisty v Belíně Plötzensse za spolupráci s odbojovou organizací Obrana národa.

Finanční správa provedla na území města Prahy bleskovou exekuční akci s názvem „Petřín“, zaměřenou na daňové dlužníky, kteří dlužili státu 21,7 milionů korun, a to zejména na dani z přidané hodnoty. Této akce se zúčastnilo šest týmů s 30 pracovníky vymáhání z územních pracovišť Finančního úřadu pro hlavní město Prahu, za asistence kolegů z Celního úřadu. Exekuční akcí zajistili úhradu třetiny dluhu.

Do startu elektronické evidence tržeb zbývá 29 pracovních dní. Podnikatelům ve stravovacích a ubytovacích službách vznikne povinnost evidovat tržby již 1. prosince 2016. Před první evidovanou tržbou je však nutné požádat správce daně o autentizační údaje. Finanční správa apeluje na podnikatele, aby neodkládali podání žádosti o autentizační údaje na poslední chvíli.

Ve snaze usnadnit občanům plnění jejich daňových povinností, přichází Finanční správa s možností podávat přiznání k dani z příjmů fyzických osob od zdaňovacího období roku 2016 na novém tiskopise, který má pouze dvě strany. Doposud jej každý rok zhruba 900 000 poplatníků bylo nuceno podávat na tiskopise čtyřstránkovém. Zjednodušený a přehledný tiskopis zajišťuje poplatníkům rychlejší a snadnější vyplnění. Tato novinka se týká poplatníků s příjmy ze závislé činnosti (zaměstnání), kteří tvoří téměř polovinu z celkového počtu 2,1 miliónu podaných daňových přiznání za loňský rok.

Finanční správa ve spolupráci s Ministerstvem financí učinila další krok ke zvýšení transparentnosti poskytování a využívání účelových výdajů ze státního rozpočtu. Veřejnost má nově k dispozici datovou sadu Centrální evidence dotací z rozpočtu podle zásad otevřených dat. 

Finanční správa upozorňuje podnikatele a jejich zástupce, že žádost o autentizační údaje k evidenci tržeb je možné podat pouze dvěma způsoby, a to buď elektronicky, prostřednictvím Daňového portálu (EPO žádost) s využitím přihlašovacích údajů do datové schránky (tj. s ověřenou identitou osoby způsobem, kterým se lze přihlásit do její datové schránky), nebo osobně (ústně do protokolu) na kterémkoliv územním pracovišti finančního úřadu. 

Dotazy od více než tisícovky volajících zodpověděli za první měsíc fungování informační telefonní linky k elektronické evidenci tržeb zaměstnanci Finanční správy. Tato speciální infolinka je v provozu od 1. srpna a slouží k zodpovídání metodických dotazů od podnikatelů a občanů. 

Vláda České republiky na svém dnešním jednání schválila návrh nařízení, kterým dochází k zavedení režimu přenesení daňové povinnosti (reverse charge) v oblasti daně z přidané hodnoty na poskytnutí vybraných služeb elektronických komunikací (telekomunikačních služeb). Toto nařízení bude účinné od 1. října 2016. 

Finanční správa varuje občany před podvodnou SMS zprávou, kterou se někdo snaží vylákat z občanů peníze, přičemž zneužívá jména finančního úřadu. SMS zpráva vypadá jako upozornění finančního úřadu na daňový nedoplatek. Dlužník je vyzýván, aby částku uhradil na uvedený bankovní účet, který však v žádném případě není účtem finančního úřadu. Na neznámého pachatele bylo podáno trestní oznámení.
Poplatníkem daně z nabytí nemovitých věcí je od 1. listopadu 2016 vždy nabyvatel vlastnického práva k nemovité věci. Zaniká tím povinnost ručení za daň.
Od pondělí 1. srpna funguje infolinka k elektronické evidenci tržeb, kterou zřídila Finanční správa pro dotazy podnikatelské i široké veřejnosti. Ty zodpovídají proškolení zaměstnanci Finanční správy.

Důrazně upozorňujeme občany na zásilky, které mohou vyvolávat mylný dojem, že se jedná o úřední obsílky z finančního úřadu. Jde se o obálku s modrým pruhem, na které je uveden text „Důvěrná zásilka zaslaná z Finančního ředitelství“, dále text „Povinně schválené úřední potvrzení“ a na zadní straně obálky je červeně výrazný nápis „Povinná odpověď v požadovaných lhůtách“. Obálka je též opatřena kulatým razítkem s popiskem „Finanční ředitelství“.

Možnost promíjení některých pokut za nesplnění povinností souvisejících s podáváním kontrolního hlášení se dnes stala součástí zákona o DPH. Jedná se konkrétně o pokuty ve výši 10, 30 a 50 tisíc korun, které bude nově možné v ospravedlnitelných případech prominout. Pokuta ve výši jeden tisíc korun za pozdní podání kontrolního hlášení bude plátci jedenkrát ročně prominuta automaticky bez nutnosti podávat žádost na finanční úřad.
Občané mohou od letoška využívat dva nové způsoby úhrady nejčastěji placených druhů daní. Daň z nemovitých věcí je možné platit prostřednictvím soustředěné inkasní platby obyvatelstva (SIPO) a tzv. „daňovou složenkou“ (bez nutnosti úhrady poštovného). Daňovou složenkou je možné hradit také daň z příjmů fyzických osob a daň z nabytí nemovitých věcí. Osobně na pokladnu finančního úřadu tak přišlo zaplatit tyto daně o polovinu méně lidí než loni.
Posledním dnem pro podání kontrolního hlášení za 2. čtvrtletí roku 2016 a za měsíc červen 2016 je již nadcházející pondělí 25. července 2016. Tento termín je současně i posledním dnem pro dodání potvrzení (tzv. e-tiskopisu) správci daně v případě, že plátce DPH podal na finanční úřad neautorizované kontrolní hlášení. Pro splnění uvedené lhůty postačí včasné fyzické doručení e-tiskopisu věcně a místně příslušnému správci daně nebo podání zásilky s e-tiskopisem k poštovní přepravě. Upozorňujeme, že pro doručení e-tiskopisu u kontrolního hlášení „toleranční“ lhůta 5ti následujících pracovních dnů po podání, stanovená daňovým řádem, neplatí.
Finanční správa ve spolupráci s organizací Celé Česko čte dětem uspořádala mezi svými pracovníky dobročinnou sbírku dětských knih, určených pro malé pacienty hospitalizované v nemocnicích. Do netradiční sbírky se zapojili pracovníci všech finančních úřadů napříč republikou. A výsledek? Nashromáždili přes 3 200 knih, které věnovali na dětská oddělení 18 nemocnic po celé ČR.
MOderní a JEdnoduché – přívlastky, které se skrývají v názvu projektu Ministerstva financí MOJE daně. Novou vizi dnes představil ministr financí Andrej Babiš společně s náměstkyní pro daně a cla Alenou Schillerovou a generálním ředitelem Finanční správy Martinem Janečkem. „Chci, aby Ministerstvo financí připravilo jednodušší daňový systém po vzoru nejlepší světové praxe. Například zákon o dani z příjmů, který dnes máme, je z roku 1992 a byl 150krát novelizován,“ vysvětluje ministr financí Andrej Babiš.
Komora daňových poradců České republiky představuje standard QR Faktura, jehož cílem je zjednodušení přenosu základních účetních dat z papírové faktury přímo do účetních systémů.
V neděli 12. června 2016 se v prostorách obchodního a kulturního centra SAPA Praha uskutečnila konference s názvem „Fámy a fakta o EET“, kterou uspořádal Svaz vietnamských studentů a mládeže a Svaz vietnamských podnikatelů v ČR ve spolupráci s Ministerstvem financí a Finanční správou. Jejím cílem bylo seznámit vietnamské obchodníky s tím, co pro ně bude elektronická evidenci tržeb znamenat v podnikatelské praxi. Tato událost navíc zahájila spolupráci resortu se zástupci vietnamských profesních svazů a organizací při přípravě jejich podnikatelů na evidenci tržeb.
Finanční správa spustila na konci loňského roku celostátní kontrolní akci, zaměřenou na kontrolu provozovatelů a pronajímatelů ubytoven a podobných objektů, kteří tyto prostory pronajímají zejména příjemcům sociálních dávek, určených na bydlení. Kontrolory zajímá především vykazování příjmů z nájemného a jejich řádné zdaňování. Cílem akce je snížení daňových úniků v této oblasti, eliminace „neetického podnikání“ a zneužívání sociálních dávek na bydlení.
Finanční správa byla v poslední době v souvislosti s kontrolním hlášením kritizována za to, že jedná protiprávně či dokonce plátce masově "šikanuje" tím, že je vyzývá, aby doložili a prokázali údaje, které v kontrolním hlášení tvrdí. Prověřování zjištěných nesouladů ve vykázaných údajích na straně dodavatele a odběratele, je činnost zcela legitimní a je naprosto nezbytná pro odhalení podvodů v řetězcích a zabránění vykrádání státní kasy prostřednictvím neoprávněného čerpání nadměrných odpočtů DPH.
Ministerstvo financí a Generální finanční ředitelství uspořádalo 26. května v pořadí již čtrnácté vyhlášení nejvýznamnějších plátců daně z příjmů právnických osob. Ocenění –skleněnou plaketu – převzalo v reprezentačních prostorách Břevnovského kláštera z rukou náměstkyně ministra financí pro daně a cla Aleny Schillerové a generálního ředitele Generálního finančního ředitelství Martina Janečka „TOP 20 plátců roku 2015“.
Finanční správa zveřejnila na oficiálním webu e-tržeb technickou specifikaci pro účely vývoje či úpravy pokladních zařízení. Tento dokument není určen primárně podnikatelům, firmám ani zákazníkům, ale je určen především přímo IT vývojářům softwarů.
Lhůta pro zaplacení daně z nemovitých věcí (nebo její první splátky) končí 31. května. Fyzické osoby obdrží letos poprvé „daňovou“ složenku, kterou je možné uhradit daň bez poštovního poplatku. Právnické osoby obdrží informaci o daňové povinnosti do datových schránek. Pokud nemají zpřístupněnou datovou schránku, dostanou poštou běžnou poštovní poukázku.
Finanční správě bylo do 25. dubna podáno kontrolní hlášení od 421 tisíc plátců DPH. Úplně poprvé kontrolní hlášení podávaly i fyzické osoby - plátci DPH se zdaňovacím obdobím kalendářní čtvrtletí. Celkově je těchto plátců registrováno 213 tisíc, kontrolní hlášení podalo 85% z nich, tj. 180 tisíc plátců. Chybný formát a struktura hlášení byla zjištěna jen v zanedbatelných 0,4% případů.
Finanční správa loni provedla 800 kontrol zaměřených na převodní ceny mezi spojenými osobami, což přineslo dodatečné doměření daně z příjmů ve výši 450 mil. korun. Za první měsíce tohoto roku doměřila navíc dalších 500 mil. korun.
Specializovaný finanční úřad začal udělovat pokuty majitelům či nájemcům heren a podobných provozoven, ve kterých se nacházely nelegální kvízomaty. První dvě rozhodnutí o udělení pokuty (každá v řádu desítek tisíc korun) už byla vydána. Dalších zhruba 30 správních řízení probíhá.
Finanční správa, která je pověřena realizací projektu Elektronické evidence tržeb (e-tržeb), aktuálně blíže informuje o způsobu technické realizace tohoto projektu.
Počítáme s Vámi - to je motto Finanční správy, která v současné chvíli hledá nové kolegy z nejrůznějších oborů (zejména ekonomy, právníky, IT specialisty), kteří se chtějí podílet na fungování velké státní organizace. Aktuálně jsou vypisována výběrová řízení na desítky služebních a pracovních míst nejenom v Praze, ale po celé České republice.
Finanční správa dnes premiérově spustila speciální webové stránky k elektronické evidenci tržeb. Na adrese www.e-trzby.cz mohou podnikatelé, občané, ale i IT specialisté najít v uživatelsky příjemném prostředí moderních stránek potřebné informace o nově zaváděném systému.
Celkem 1,94 milionu daňových přiznání k daním z příjmů odevzdali lidé na finančních úřadech po celé České republice do pátku 1. dubna. Z tohoto počtu se 1,7 mil. týkalo daně z příjmů fyzických osob a 0,24 mil. daně z příjmů právnických osob. Elektronickou formu podání zvolilo 13% fyzických osob (loni 11%) a 88% právnických osob (loni 85%).
Pro bezproblémové placení daní v roce 2016 zavedla Finanční správa několik novinek, které daňovým poplatníkům ušetří čas a starosti. Nejnovější možností, jak zaplatit v těchto dnech aktuální daň z příjmů fyzických osob, je prostřednictvím daňové složenky, která umožnuje uhradit daňové povinnosti na pobočkách České pošty bez poštovného.
Senát dnes schválil návrh zákona o evidenci tržeb, který představuje jedno z nejdůležitějších systémových opatření k narovnání podnikatelského prostředí v novodobé historii České republiky. Zároveň schválil návrh Ministerstva financí na snížení DPH v oblasti stravovacích služeb z 21 na 15 % s výjimkou alkoholických nápojů, a to od okamžiku účinnosti zákona o evidenci tržeb.
Březnová exekuční akce Finančního úřadu pro hlavní město Prahu pod příznačným názvem „Praha“ byla zaměřená na daňové dlužníky, kteří dlužili státu na dani z přidané hodnoty celkem 11,5 milionů korun. Této akce se zúčastnilo šest týmů s 30 pracovníky vymáhání z pražských územních pracovišť finančního úřadu, za asistence kolegů z Celního úřadu. Úspěšnost akce byla mimořádná – vymoženo bylo 70% celé dlužné částky.
Všichni poplatníci daně z příjmů fyzických osob mají počínaje 1. lednem 2015 povinnost oznamovat správci daně skutečnost, že obdrželi příjmy převyšující 5 milionů korun, které jsou od daně z příjmů osvobozeny. Nejčastěji jde o dary, dědictví, výhry v loteriích či příjmy z prodeje movitých věcí nebo cenných papírů. Částka každého takového jednotlivého příjmu se posuzuje samostatně. Oznamovat se nemusí jen příjmy z prodeje nemovitých věcí, které jsou evidovány v Katastru nemovitostí.
Kontrolní hlášení mělo do 25. února podat odhadem 288 tisíc plátců DPH. Ne každý plátce však musí tento zjednodušený přehled fakturovaných částek podávat. Finanční správa obdržela kontrolní hlášení od 245 tisíc plátců, přičemž postupně dochází ke zpřesňování statistik o zbylých plátcích. K tomu jsou využívána zejména data z dosud podaných přiznání k DPH.
Poplatníci daně z příjmů mají povinnost podat přiznání za rok 2015 nejpozději do 1. dubna 2016. Tento den je zároveň posledním dnem lhůty pro úhradu daně. Daňové přiznání lze podat elektronicky, osobně na finančním úřadě nebo poslat poštou.
Z provedeného šetření Finanční správy vyplývá, že někteří poplatníci chybně uplatňují slevu na manželku (manžela) v daňovém přiznání k dani z příjmů fyzických osob. Doposud bylo správci daně prověřeno zhruba 400 daňových přiznání s překvapivým výsledkem – dodatečným doměřením daně v částce 7 milionů korun. Finanční správa bude v těchto kontrolách i nadále pokračovat.
Plátci DPH podali do 25. února Finanční správě 245 tisíc kontrolních hlášení. Příjem podání proběhl naprosto hladce. Drtivá většina podaných kontrolních hlášení (96%) byla podána ve správném formátu a struktuře a byla bez jakýchkoliv problémů přijata a zaevidována. Nyní se data párují a analyzují. Výstupy budou případně podkladem pro kontrolní činnost správce daně.
Posledním dnem lhůty pro podání historicky prvních kontrolních hlášení je již tento čtvrtek 25. února. Finanční správě bylo k dnešnímu dni podáno 70 tisíc kontrolních hlášení. Z tohoto počtu byly 4 tisíce (tj. zhruba 6%) kontrolních hlášení podány ve špatném formátu a struktuře, což má za následek, že takováto chybná podání nelze v systému Finanční správy zpracovat. Plátce DPH proto následně obdrží od správce daně výzvu, kterou bude vyzván k odstranění vad prostřednictvím podání „nového“ kontrolního hlášení. Pokud bude ve lhůtě stanovené správcem daně kontrolní hlášení podáno ve správném formátu a struktuře, správce daně pohlíží na kontrolní hlášení jako na řádně a včas podané a neuplatní žádnou sankci za pozdní podání.
Ve snaze usnadnit občanům plnění jejich daňových povinností, zavádí Finanční správa od 1. března tzv. daňovou složenku. Díky této složence budou moci občané, kteří preferují hotovostní placení, zaplatit své nejběžnější daně na nejbližší poště bez poštovného. Mnohonásobně se jim tím rozšíří dostupnost této služby.
Pracovníci finanční správy i celá územní pracoviště finančních úřadů bodovali v soutěži „Daňař & daňová firma roku 2015“, pořádané společností Wolters Kluwer ČR, a. s. Laická i odborná veřejnost rozhodla o vítězích hlasováním prostřednictvím internetu, kdy poslala stovce nominovaných daňových odborníků ze státní i komerční sféry rekordních sedm tisíc hlasů, což je o tři tisíce hlasů více než loni. Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže proběhlo 11. února 2016 v Praze, kde si polovinu diplomů a předaných ocenění převzali právě pracovníci Finanční správy.
Finanční správa, která je pověřena realizací projektu Elektronické evidence tržeb (e-tržeb), blíže informuje o způsobu technické realizace tohoto projektu ve fázi schválení zákona o evidenci tržeb Poslaneckou sněmovnou ve 3. čtení.
Předseda vlády Bohuslav Sobotka vyhodnotil v úterý 2. února 2016 společně s 1. místopředsedou vlády pro ekonomiku a ministrem financí Andrejem Babišem výsledky činnosti speciálního týmu Daňové Kobry. Od jara 2014 se díky práci Daňové Kobry podařilo zachránit rozpočtu České republiky částku 4,1 miliardy korun.
Od 21. května 2016 dojde na 23 územních pracovištích finančních úřadů ke změně umístění spisů poplatníků. Spisy budou z těchto územních pracovišť přesunuty na jiná územní pracoviště (která jsou součástí totožného finančního úřadu). Stane se tak na základě nového Pokynu č. GFŘ-D-23 o umístění spisu nebo jeho příslušné části na finančních úřadech a na územních pracovištích finančních úřadů.
V rámci celorepublikové kontrolní akce provedly loni finanční úřady u českých firem desítky šetření, zaměřených na vazby a transakce se subjekty v daňových rájích. Výsledkem akce bylo dodatečné doměření daně z příjmů v částce 50 milionů korun.
Podle dosavadních kontrolních zjištění Finanční správy se trh s masem z pohledu podvodů na DPH stal značně rizikový. Dosud bylo odhaleno 36 případů podvodného jednání s touto komoditou, přičemž daňový únik se vyšplhal až na 1 mld. korun.
Od 1. ledna 2016 se vztahuje na podnikatele zapsané v obchodním rejstříku změna u daně z nemovitých věcí. Nově musí zdanit sazbou pro podnikání ty stavby a jednotky, které mají zařazeny do svého obchodního majetku a dosud u nich tato sazba aplikována nebyla. Jde například o garáže postavené odděleně od obytných domů nebo budovy pro rodinnou rekreaci a ostatní zdanitelné stavby. Sazbě pro podnikání podléhají i garáže ve vlastnictví bytových družstev vystavěné odděleně od obytných domů.
Od 1. ledna 2016 se vztahuje na podnikatele zapsané v obchodním rejstříku změna u daně z nemovitých věcí. Nově musí zdanit sazbou pro podnikání ty stavby a jednotky, které mají zařazeny do svého obchodního majetku a dosud u nich tato sazba aplikována nebyla. Jde například o garáže postavené odděleně od obytných domů nebo budovy pro rodinnou rekreaci a ostatní zdanitelné stavby. Sazbě pro podnikání podléhají i garáže ve vlastnictví bytových družstev vystavěné odděleně od obytných domů.
Ministerstvo financí nepolevuje v boji proti karuselovým podvodům a nadále pokračuje v uplatňování metody přenesené daňové povinnosti (reverse charge) u dalších vybraných kategorií zboží a služeb u tuzemských transakcí. S cílem zamezit přesunutí daňových úniků na území České republiky předložilo Ministerstvo financí vládě návrh, jehož předmětem je rozšíření této metody na dodání plynu a elektřiny, a ta ho dnes schválila. Reaguje tak na zjištění, že k daňovým únikům zaměřených na zneužití odpočtu daně, zejména formou karuselových obchodů, dochází i u dodávek tohoto zboží.
Vláda dnes schválila návrh Ministerstva financí na zmírnění sankcí a prodloužení lhůty u kontrolního hlášení DPH. Ministerstvo do zákona o DPH doplnilo institut prominutí pokuty, který se bude týkat pokut vznikajících ze zákona v pevně stanovené výši 10 000 Kč, 30 000 Kč a 50 000 Kč. Díky tomuto opatření bude možné zohlednit ospravedlnitelné důvody pro prodlení s podáním kontrolního hlášení či reakcí na výzvu správce daně. Ministerstvo financí počítá s účinností k 1. červnu 2016, nicméně úprava bude vztažena i na případy, které nastanou před tímto datem.
Daňové přiznání k dani z nemovitých věcí by neměli zapomenout podat zejména poplatníci, kteří v roce 2015 nově nabyli do svého vlastnictví pozemek, zdanitelnou stavbu nebo bytovou či nebytovou jednotku. Také ti poplatníci, kteří nemovitou věc darovali, prodali nebo jinak pozbyli, musí tuto skutečnost oznámit finančnímu úřadu. Pokud jim ještě nějaká nemovitá věc zbyla, podají dílčí daňové přiznání. Pokud všechny své nemovité věci v roce 2015 pozbyli, doručí na finanční úřad písemné oznámení o této skutečnosti.
Finanční správa upozorňuje poplatníky daně z nemovitých věcí, že na základě zákona o zrušení vojenského újezdu Brdy, o stanovení hranic vojenských újezdů, o změně hranic krajů a o změně souvisejících zákonů, dochází k 1. lednu 2016 ke zrušení a změně hranic vojenských újezdů, ke vzniku nových obcí a také ke změně hranic krajů.