Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Informace k EPO – přihlášky k registraci

20. 12. 2012 Tisková zpráva

S účinností od 01.01.2013 nebudou na Daňovém portále www.daneelektronicky.cz k dispozici elektronická podání k registračnímu řízení. Současně s tímto omezením nebudou přijímána ani podání k registračnímu řízení distribuovaná z výstupů SW třetích stran. Uvedené opatření platí až do odvolání.

Uvedené opatření platí až do odvolání. Informace o zprovoznění nových elektronických formulářů přihlášky k registraci a oznámení o změně registračních údajů/žádosti o zrušení registrace bude zveřejněna na internetových stránkách finanční správy. Zprovoznění těchto elektronických formulářů se předpokládá v druhé polovině března 2013.

Podání přihlášky k registraci a oznámení změny v registračních údajích či žádosti o zrušení registrace bude možno provést výhradně podáním na papírové verzi tiskopisů.

Výše uvedená opatření jsou vyvolána přijetím zákona č. 399/2012 Sb., o změně zákonů v souvislosti s přijetím zákona o pojistném na důchodové spoření, kterým se mění zákon č. 458/2011 Sb., o změně zákonů související se zřízením jednoho inkasního místa a dalších změnách daňových a pojistných zákonů, který novelizuje některá ustanovení zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů, na jehož základě Ministerstvo financí vydává nové verze formulářů přihlášek k registraci - pro právnické osoby 25 5102 vzor č. 17, pro fyzické osoby 25 5101 vzor č. 17, pro plátcovy poklady 25 5105 vzor č. 10, pro odštěpné závody a provozovny 25 5101/a vzor č. 10 a nový typ formuláře Oznámení o změně registračních údajů/Žádost o zrušení registrace 25 5111 vzor č.1.

Stávající formuláře přihlášek k registraci (pro právnické osoby 25 5102 vzor č. 16, pro fyzické osoby 25 5101 vzor č. 16, pro plátcovy poklady 25 5105 vzor č. 9, pro odštěpné závody a provozovny 25 5101/a vzor č. 9) není možno od 01.01.2013 k podání přihlášky k registraci ani k oznámení změny v registračních údajích použít.