Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Poštovní schránka FÚ i na radnici v Aši

24. 3. 2020

Finanční úřad pro Karlovarský kraj provozuje po dohodě s představiteli Města Aše svou poštovní schránku na městském úřadě. V provozní době recepce je na radnici v pondělí od 8 do 11 hodin a ve středu od 14 do 17 hodin veřejnosti přístupna zvláštní schránka pro odevzdávání daňových přiznání i jiných písemností určených FÚ. Vybírání schránky a navazující úřední zpracování zabezpečuje Územní pracoviště v Chebu.

Mimořádná situace si vyžaduje i mimořádná řešení. Městský úřad v Aši proto po dohodě s karlovarským finančním úřadem zprostředkovává pro své občany možnost odevzdání daňového přiznání i jiných úředních podání přímo na ašské radnici.

Od 16. března je v důsledku známých opatření nouzového stavu dočasně uzavřena ašská pobočka Finančního úřadu pro Karlovarský kraj. Další jeho nejbližší pracoviště je ve 25 kilometrů vzdáleném Chebu, který má taktéž silně omezenu svou provozní dobu pro veřejnost – pouze v pondělí a ve středu od 8 do 11 hodin. V zájmu zlepšení dosažitelnosti finančního úřadu v době podávání daňových přiznání pro své občany Město Aš nabídlo k tomuto účelu vhodné prostory a obslužné kapacity. Finanční úřad tak v recepci radnice provozuje svou poštovní schránku, kterou co do jejího pravidelného vybírání spravuje Územní pracoviště v Chebu, které následně tyto zásilky i úředním způsobem zpracovává. Pro veřejnost je budova městského úřadu otevřena v pondělí od 8 do 11 a ve středu od 14 do 17 hodin.

„V době žádoucího omezování volného pohybu osob se jistě jedná o přínosnou iniciativu, jak z hlediska přístupu k občanům, tak z pozice potřeb daňové veřejnosti. Domluvou a vytvořením potřebných podmínek se tak šetří čas i snižují všeobecná rizika, ceníme si proto ochoty komunální sféry přispět právě tímto způsobem,“ hodnotí ředitel finančního úřadu Čestmír Kubera. S námětem byly osloveny také další příhodná města v karlovarském regionu.

Jakkoli termín pro podávání daňových přiznání k dani z příjmů byl kompenzačním balíčkem Ministerstva financí v podstatě posunut až do 1. července a podání lze činit dálkovým způsobem i bez zaručeného elektronického podpisu prostřednictvím Daňového portálu finanční správy, citelně přetrvává osobní forma doručování dokumentů prostřednictvím podatelen územních pracovišť. Klienti proto musí v omezených provozních hodinách pro veřejnost počítat jednak s dodržováním obecných hygienických doporučení jako je bezpečný vzájemný odstup osob a mít nasazenu přinejmenším roušku, ale ze stejného důvodu i s regulací vstupu do budov nebo jiným usměrňováním pohybu v nich. Rozsah služeb všech okresních pracovišť v Chebu, Sokolově a Karlových Varech je také omezen pouze na podatelnu a daňovou registraci, včetně neodkladných úkonů vztahujících se k elektronické evidenci tržeb. Pouze v Karlových Varech je v provozu pokladna pro placení daní v hotovosti. Další informace sdružuje internetová stránka www.financnísprava.cz na speciálním odkaze Nouzový stav.