Finanční správa České republiky

Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Fotogalerie

Seznam galerií

  • Pracovníci Finanční správy darovali do nemocnic 3 200 dětských knih

    Finanční správa ve spolupráci s organizací Celé Česko čte dětem uspořádala mezi svými pracovníky dobročinnou sbírku dětských knih, určených pro malé pacienty hospitalizované v nemocnicích. Do netradiční sbírky se zapojili pracovníci všech finančních úřadů napříč republikou. A výsledek? Nashromáždili přes 3 200 knih, které věnovali na dětská oddělení nemocnic v Benešově, Plzni, Praze, Sokolově, Liberci, Ostrově, Ostravě, Vyškově, Hodoníně, Frýdku-Místku, Opavě, Třinci, Karviné, Jilemnici, Jablonci, Třebíči, Litoměřicích a Valašském Meziříčí. Finanční správa tímto uzavřela svou již 4. zaměstnaneckou charitativní akci a plánuje další.
  • Ocenění si převzala dvacítka TOP plátců daně z příjmů

    Ministerstvo financí a Generální finanční ředitelství uspořádalo 26. května v pořadí již čtrnácté vyhlášení nejvýznamnějších plátců daně z příjmů právnických osob. Ocenění –skleněnou plaketu – převzalo v reprezentačních prostorách Břevnovského kláštera z rukou náměstkyně ministra financí pro daně a cla Aleny Schillerové a generálního ředitele Generálního finančního ředitelství Martina Janečka „TOP 20 plátců roku 2015“.
  • Exekuční akce "LIZARD"

    Exekutoři Finančního úřadu pro hlavní město Prahu zajistili 12. 5. 2016 v průběhu kontrolně exekuční akce movité věci v celkové hodnotě 11.140.149 Kč. Tentokráte byly zajištěny výrobní stroje, motorová vozidla, manipulační technika i pneumatiky. Exekuce byla provedena u dvou daňových dlužníků, jejichž nedoplatek na dani z přidané hodnoty dosáhl hodnoty 44 milionů korun.
  • Daňová exekuce opět s nádechem tajemství

    Poměrně neočekávaně se vyvinul rutinní záměr daňových exekutorů Finančního úřadu pro Karlovarský kraj, zase po čase prověřit skutečnou solventnost problémového daňového dlužníka, jehož závazky díky jeho platební liknavosti a ukončenému podnikání již došplhaly k několikamiliónovým výším.
  • Delegace z Rumunska navštívila GFŘ

    Dne 6. dubna 2016 navštívila Generální finanční ředitelství pětičlenná delegace z Rumunska. Předmětem jejich zájmu byla problematiky elektronické evidence tržeb a kontrolní hlášení u DPH. Rumunští kolegové se zajímali nejen o samotný smysl zavedení těchto dvou nástrojů, ale rovněž měli zájem i o legislativní a procedurální postupy, které musela česká strana uskutečnit před samotnou implementací těchto nástrojů do praxe. Také technická stránka věci byla předmětem této návštěvy.
  • Úspěšný start kontrolního hlášení: 96% podání je bezchybných

    Plátci DPH podali do 25. února Finanční správě 245 tisíc kontrolních hlášení. Příjem podání proběhl naprosto hladce. Drtivá většina podaných kontrolních hlášení (96%) byla podána ve správném formátu a struktuře a byla bez jakýchkoliv problémů přijata a zaevidována. Nyní se data párují a analyzují. Výstupy budou případně podkladem pro kontrolní činnost správce daně.
  • Ministerstvo financí a Finanční správa uspořádaly další konferenci o elektronické evidenci tržeb

    V pátek 19. února 2016 proběhla souběžně s veletrhem TOP GASTRO & HOTEL konference o aktuálním vývoji systému elektronické evidence tržeb. Ministerstvo financí a Finanční správa tak pokračují v informační kampani, jejímž cílem je osobně seznámit zainteresovanou veřejnost a zejména podnikatelské subjekty, kterých se tento projekt dotkne, s nejnovějšími a pravdivými informacemi.
  • Finanční správa zavádí bezplatnou daňovou složenku

    Ve snaze usnadnit občanům plnění jejich daňových povinností, zavádí Finanční správa od 1. března tzv. daňovou složenku. Díky této složence budou moci občané, kteří preferují hotovostní placení, zaplatit své nejběžnější daně na nejbližší poště bez poštovného. Mnohonásobně se jim tím rozšíří dostupnost této služby.
  • Finanční správa vybojovala svůj dosud nejlepší výsledek v soutěži „Daňař roku“

    Pracovníci finanční správy i celá územní pracoviště finančních úřadů bodovali v soutěži „Daňař & daňová firma roku 2015“, pořádané společností Wolters Kluwer ČR, a. s. Laická i odborná veřejnost rozhodla o vítězích hlasováním prostřednictvím internetu, kdy poslala stovce nominovaných daňových odborníků ze státní i komerční sféry rekordních sedm tisíc hlasů, což je o tři tisíce hlasů více než loni. Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže proběhlo 11. února 2016 v Praze, kde si polovinu diplomů a předaných ocenění převzali právě pracovníci Finanční správy.

  • Daňová Kobra zachránila doposud státnímu rozpočtu ČR 4,1 miliardy korun

    Předseda vlády Bohuslav Sobotka vyhodnotil v úterý 2. února 2016 společně s 1. místopředsedou vlády pro ekonomiku a ministrem financí Andrejem Babišem výsledky činnosti speciálního týmu Daňové Kobry. Od jara 2014 se díky práci Daňové Kobry podařilo zachránit rozpočtu České republiky částku 4,1 miliardy korun.
  • I daňová exekuce může mít kriminální pozadí

    Poměrně nezvykle se vyvinula běžně realizovaná exekuční činnost finanční správy při pátečním výkonu rozhodnutí zabavením movitých věcí prováděném Finančním úřadem pro Karlovarský kraj v provozovně kavárny daňového dlužníka v Chebu. Po zahájení soupisu exekuovaného majetku a bližším ohledání provozních prostor daňoví exekutoři narazili na podezřele vypadající balíčky s blíže neurčitelným obsahem bílého prášku, k tomu byla zjištěna přítomnost většího množství palných a bodných zbraní.
  • Konference k tématu elektronické evidence tržeb na veletrhu FOR GASTRO & HOTEL

    Včera za účasti nejvyšších představitelů resortu Ministerstva financí a hojné účasti posluchačů proběhla při příležitosti zahájení veletrhů FOR GASTRO & HOTEL, FOR INTERIOR a FOR DECOR & PRESENT konference k Elektronické evidenci tržeb (www.e-trzby.cz).

    Konferenci o EET a zároveň všechny veletrhy zahájil ministr financí Andrej Babiš, po jehož projevu následovala přednáška náměstkyně MF pro daně a cla paní S. Hornochové a generálního ředitele Generálního finančního ředitelství pana M. Janečka. O technických aspektech EET promluvili generální ředitel pan H. Weisl a projektový manažer pan J. Jiroušek ze Státní pokladny Centra sdílených služeb a jakožto zástupce podnikatelů z oblasti gastronomie vystoupil se svou prezentací „Rovné podmínky v českém pohostinství“ pan V. Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR.

    Během závěrečné diskuze se pak odpovědi na své otázky dozvěděli jak podnikatelé, kterých se dotkne povinnost evidovat tržby, tak i zástupci vývojářů tvořících pokladní systémy.

  • Blesková exekuční akce Finanční správy ČR

    Blesková exekuční akce Finanční správy ČR proběhla v dnešních ranních hodinách u provozovatelů kasin v Praze. Za asistence kolegů z Celní správy při ní daňoví exekutoři zajistili majetek a finanční hotovost v celkové vyši přesahující 1 milion korun.
  • Setkání s veřejností na téma EET

    V Plzni a Brně proběhla v tomto týdnu první setkání pracovníků FÚ a veřejnosti s náměstkyní ministra financí Simonou Hornochovou a zástupci Generálního finančního ředitelství na téma elektronické evidence tržeb. Tato setkání a přiblížení problematiky byla v obou městech přijata velmi kladně. Zaměstnanci FÚ chtěli vědět, jak se jich EET dotkne v praxi a veřejnost měla spousty konkrétních dotazů, na které Simona Hornochová a zástupci GFŘ velmi otevřeně odpovídali. Podobná setkání se na podzim plánují i ve zbývajících krajích.
  • Elektronická evidence tržeb: Zkušenosti a očekávání

    V úterý 16. června 2015 pořádalo Ministerstvo financí odbornou konferenci Elektronická evidence tržeb: Zkušenosti a očekávání, na které zástupci Ministerstva financí Chorvatska v čele s ministrem financí Borisem Lalovacem představili své zkušenosti se zaváděním a provozem elektronické evidence tržeb. Ta funguje v Chorvatsku od roku 2013 a je inspirací pro obdobné řešení v České republice.
  • Ministr financí ocenil dvacítku TOP plátců daně z příjmů

    V reprezentačních prostorách Břevnovského kláštera uspořádalo dne 28. května 2015 Ministerstvo financí a Generální finanční ředitelství v pořadí již třinácté vyhlášení nejvýznamnějších plátců daně z příjmů právnických osob. Ocenění - skleněnou plaketu – převzalo „TOP 20 plátců roku 2014“ z rukou ministra financí Andreje Babiše a generálního ředitele Finanční správy Martina Janečka.

  • Exekuční akce "Vyšehrad"

    V hlavním městě pokračují mimořádné exekuční zásahy. Dne 11. 11. 2014 v Praze proběhla akce s názvem „Vyšehrad“. V rámci ní zasahovalo celkem šest týmů složených z pracovníků vymáhání Finančního úřadu pro hlavní město Prahu a Celního úřadu pro hlavní město Prahu. Celkem navštívili 23 dlužníků a zabavili majetek a hotovost v celkové hodnotě přes 4 milióny korun.
  • Akce "River"

    Daňová KOBRA zasahovala od 7. do 9. října 2014 na čtyřiceti místech České republiky. Případ s krycím názvem "RIVER" rozpracovali členové týmu KOBRA (Útvar odhalování korupce a finanční kriminality, Generální ředitelství cel a Generální finanční ředitelství) v úzké spolupráci s Finančně analytickým útvarem Ministerstva financí od poloviny března 2014.

  • Kobra uštkla ve Zlínském kraji

    Kobra odhalila rozsáhlý daňový únik a zabavila zboží podnikateli z Uherskohradišťska v celkové hodnotě 25 milionů korun. Jednalo se o zásoby toaletního papíru, papírových ubrousků a utěrek. K tomuto kroku přistoupila poté, kdy účelové jednání podnikatele směřovalo k tomu, že daň nebude řádně uhrazena.

  • Stovka pracovníků finanční správy z regionů pomáhá Praze

    Stovka kontrolorů finanční správy z osmi regionů České republiky posílí v následujících třech měsících kontrolní týmy jejich pražských kolegů v rámci akce „Pomoc Praze“. Zaměří se zejména na nadměrné odpočty DPH, virtuální sídla společností a sídla na hromadných adresách.
  • Daňová Kobra poprvé zasahovala

    Daňová Kobra v tomto týdnu poprvé zasáhla. Podařilo se jí rozkrýt daňovou trestnou činnost a díky rychlé reakci a včasné výměně informací mezi členy daňové Kobry (společný tým Útvaru odhalování korupce a finanční kriminality, Generálního finančního ředitelství a Generálního ředitelství cel) se podařilo zabránit škodě ve výši cca 270 milionů korun. Výsledkem akce, která odstartovala tuto středu, jsou kromě zachráněných finančních prostředků daňových poplatníků i 4 obviněné osoby z pokusu k trestnému činu zkrácení daně poplatku a podobné povinné platby.

    Více informací v tiskové zprávě.   

  • Společně proti daňové kriminalitě

    Státní zástupci spolu s finančními a celními úřady a speciálními policejními útvary zdokonalují svoji strategii v boji proti rozsáhlým daňovým únikům a podvodům. Společná porada všech složek, které se na odhalování a potírání daňové kriminality podílejí, se konala na popud nejvyššího státního zástupce Pavla Zemana 23. a 24. června 2014 ve vzdělávacím středisku u Luhačovické přehrady.
  • Daňová "Kobra" startuje

    Finanční správa, jako nezbytný článek "Kobry", zapojí do její činnosti předně pracovníky zabývající se řízením rizik při správě daní. Tito specialisté se budou ve spolupráci s ostatními členy týmu operativně podílet na potlačování úniků na daních. Využijí při tom již dřívějších zkušeností z mnoha kontrolně-exekučních akcí zaměřených na odhalování daňových podvodů na dani z přidané hodnoty.

    Více informací v tiskové zprávě.   

  • Ministr financí ocenil dvacítku TOP plátců daně z příjmů

    Ministerstvo financí ve spolupráci s Generálním finančním ředitelstvím uspořádalo dne 29.5.2014 v pořadí již dvanácté vyhlášení nejvýznamnějších poplatníků daně z příjmů právnických osob. Zástupci ministerstva financí a finanční správy se s představiteli společností, jako každý rok, setkali v reprezentačních prostorách Břevnovského kláštera.

    Ministr financí ocenil dvacítku TOP plátců daně z příjmů (tisková zpráva)

    Seznam TOP 100 - seznam vybraných daňových subjektů seřazených sestupně v pořadí podle výše uhrazené daně z příjmů právnických osob v roce 2013

  • Akce "Focus"

    Finanční správa ČR odhalila nové typy daňových úniků v oblasti pohonných hmot za téměř 250 miliónů korun. Na samém počátku akce se podařilo zabavit majetek ve výši zhruba 50 milionů korun.

    Více informací v tiskové zprávě.

  • Absurdita roku 2013

    Ručení za nespolehlivého plátce DPH a požadavek finanční správy zasílat elektronická podání správci daně ve formátu xml - to jsou podle hlasujících ankety Absurdita roku 2013 nejvíc nesmyslná byrokratická nařízení. Více informací v tiskové zprávě.
  • Osobnost roku v profesní soutěži PETROLawards

    Osobností roku v tradiční profesní soutěži PETROLawards se stal generální ředitel Generálního finančního ředitelství Ing. Jan Knížek. Nominaci do soutěže získal především za své odhodlání v boji s daňovými úniky. Finanční správa pod jeho vedením výrazně navýšila a zefektivnila své aktivity při odhalování a postihování daňových úniků.

    Více informací o soutěži PETROLawards.  

  • Tisková zpráva - Pracovníci finanční a celní správy během třídenní akce "PLATÝZ" zkontrolovali 130 cisteren a zajistili téměř půl milionu litrů nafty a benzínu

    Ve čtvrtek 10. října 2013 zahájily finanční a celní správa další společnou kontrolní akci zaměřenou primárně proti únikům na dani z přidané hodnoty, které vznikají při dovozu pohonných hmot ze zemí Evropské unie do tuzemska. Akce skončila v pondělí 14. října 2013. Během tří dnů bylo zkontrolováno 130 cisteren a byly zajištěny pohonné hmoty v hodnotě téměř 15 milionů korun. Dále díky spolupráci s Finančně analytickým útvarem Ministerstva financí ČR pracovníci finanční správy zajistili 27 milionů korun na bankovních účtech.

    Více informací v tiskové zprávě.

  • Finfo galerie

    Jsem ten, kdo Vám usnadní orientaci na nových internetových stránkách Finanční správy České republiky. Momentálně jsem v takzvaném „offline“ režimu, ale nebude dlouho trvat a aktivně Vás budu „doprovázet“ a usnadňovat Vám hledání aktuálních informací na internetových stránkách Finanční správy České republiky.
  • Tisková zpráva - Mezinárodní spolupráci v boji s úniky na DPH odstartovala akce „INDAGO“

    V uplynulých dvou týdnech proběhla na desítkách míst v příhraničních oblastech s ČR společná akce finančních a celních správ Česka, Slovenska, Rakouska a Německa, zaměřená na odhalování komodit používaných k podvodům s DPH. Na akci s názvem „INDAGO“ se podílelo téměř šest set kontrolorů, kteří zkontrolovali dva tisíce přeprav a zabránili daňovému úniku ve výši téměř 28 milionů korun. Exekuční úkony, realizované v rámci kontrolní akce, přinesly 135 a půl milionů korun. Tyto úkony probíhaly ve spolupráci s Finančně analytickým útvarem Ministerstva financí ČR.

    Více informací v tiskové zprávě.

  • Eaudit

    Fiscalis Workshop - Praha 2013

  • Tisková zpráva - Daňová správa ve spolupráci s celní správou zajistila kvůli podezření z daňových úniků na dani z přidané hodnoty 12 cisteren s pohonnými hmotami (PHM)

    Daňová správa trvale zaměřuje svoji pozornost na silniční dovozy PHM do České republiky. Cílené silniční kontrole byly v tomto týdnu podrobeny desítky cisteren dovážejících pohonné hmoty z rafinérií v Ingolstadtu. Kontroly prováděly dvě desítky zaměstnanců daňové správy na hraničních přechodech nepřetržitě po dobu 72 hodin. Hodnota zajištěného benzínu a motorové nafty činí v tržních cenách 12 milionů korun.

    Více informací v tiskové zprávě.

  • Tisková zpráva - Akce „MARKET“ ukázala nedostatky v plnění daňových povinností obchodníky z tržnic

    V sobotu 24. listopadu spojili své síly pracovníci daňové a celní správy při kontrole plnění daňových povinností jednotlivými prodejci v tržnici v Hatích. Při daňové exekuci pracovníci vybrali několik desítek tisíc korun od dlužníků. V rámci akce celníci prověřili nabídku zboží zatíženého spotřební daní.

    Více informací v tiskové zprávě.

  • Tisková zpráva - Při akci „HRABAL“ bylo zabaveno přes milion litrů pohonných hmot

    Ve dnech 18. a 19. ledna 2012 vyvrcholila pod kódovým označením "HRABAL" společná akce daňové a celní správy. Výsledkem bylo zabavení cca 1,4 milionu litrů motorové nafty, která byla na území České republiky dopravena vlakem z Běloruska. Jednalo se o další ze série akcí, zaměřených na odhalování a potírání úniků na DPH, k nimž při obchodování s pohonnými látkami dochází.

    Více informací v tiskové zprávě.

  • Tisková zpráva - Daňová a celní správa během akce TRIANGL zajistily pohonné hmoty a hotovost v celkové výši 10,8 milionu Kč

    Společná kontrolně-exekuční akce daňové a celní správy zaměřená na přepravu pohonných hmot do ČR proběhla ve dnech 17. až 19. listopadu 2011 za účasti více než dvou stovek pracovníků obou institucí v blízkosti jedenácti bývalých hraničních přechodů s Rakouskem a SRN. Na akci spolupracovali i příslušníci rakouské finanční policie a celní správy. Byly zajištěny pohonné hmoty v celkové hodnotě 1,8 mil. Kč a finanční prostředky ve výši 9 mil. Kč, které budou použity k úhradě daňových nedoplatků.

    Více informací v tiskové zprávě.

  • Ocenění vybraných právnických osob - 2008

    V pořadí již šestý ročník slavnostního vyhlášení právnických osob, které největší měrou přispěly do státního rozpočtu na dani z příjmů právnických osob, pořádalo ministerstvo financí dne 12. června v reprezentačních prostorách Břevnovského kláštera. Další informace.

  • Ocenění vybraných právnických osob - informace - 2005

    Také v letošním roce Ministerstvo financí uspořádalo slavnostní večer za účasti zástupců daňových subjektů, které se nejvýznamnější měrou podílely na naplňování veřejných rozpočtů v oblasti daně z příjmů právnických osob. V průběhu slavnostního večera tak byly oceněny firmy, které v roce 2004 největší měrou přispěly do státního rozpočtu. V seznamu TOP 20 jsou pak zahrnuty firmy, které uhradily na dani z příjmů právnických osob částky vyšší než 120 mil. Kč. Další informace.


Aplikační služby